یک‌پنجم درآمد حاصل از تبلیغات جهان در جیب گوگل و فیسبوک

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از Russia Today، با توجه به رتبه بندی سالانه ارائه شده توسط داده ها و تجزیه و تحلیل آژانس زنیس، سهم این دو شرکت از درآمد حاصل از تبلیغات جهانی از حدود یک دهم در سال 2012 به یک پنجم در سال 2016 افزایش یافته است.

یک‌پنجم درآمد حاصل از تبلیغات جهان در جیب گوگل و فیسبوک
 سال گذشته، گوگل و فیس بوک به ترتیب به 79.4 و 26.9 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی دست یافتند. جایگاه بعدی به یک موسسه مخابراتی مستقر در ایالات متحده به نام Comcast تعلق دارد که درآمد 12.9 میلیارد دلاری را برای خود به ارمغان آورده بود.
آژانس زنیس افزود، “تبلیغات آنلاین با سبقت گرفتن از تبلیغات تلویزیونی توانست به بزرگترین رسانه تبلیغ در جهان تبدیل شود. پلتفورم های دیجیتالی که توسط تبلیغات اینترنتی تامین می شوند، در 30 رتبه اول لیست ما قرار می گیرند.علاوه بر شرکت مادر گوگل به نام الفبا و فیس بوک، پنج شرکت دیگر(بایدو، مایکروسافت، یاهو، ورایزون و توییتر) وجود دارد که جمعا این 7 شرکت مالک 30 سیستم عامل برتر می باشند”.
با توجه به گزارش منتشر شده از آژانس زنیس، سال گذشته، این 7 سیستم عامل آنلاین توانستند 132.8 میلیارد دلار درآمد از حوزه تبلیغات اینترنتی کسب کنند که این درآمد برابر با 73 درصد از کل هزینه تبلیغاتی اینترنتی یا 24 درصد از تبلیغات کل رسانه های دنیا می باشد.
توییتر سریع ترین رشد را در میان این سیستم عامل ها داشته است. این شرکت توانست، درآمد حاصل از تبلیغات خود را از سال 2012 تا 2016، 734 درصد افزایش دهد.
غول رسانه ای چین(تنسنت) با 697 درصد رشد در مدت مشابه در رتبه دوم و فیس بوک با 528 درصد در رتبه سوم جای گرفته است.
شرکت خدمات وب چینی بایدو به همراه گروه پخش سینکلر در امریکا در بین سال های 2012 تا 2016 به ترتیب، رشد 190 و 171 درصدی داشته اند.
زنیس افزود، بیشتر شرکت های نام برده در آمریکا مستقرمی باشند.

منبع: تابناک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد