انتشارات خراسان، از 8 عنوان کتاب جدید خودرونمایی کرد

به گزارش فناوری فرهنگی،مراسم رونمایی و جشن امضای 8عنوان کتاب جدید توسط انتشارات موسسه فرهنگی و هنری خراسان، در سالن اصلی کمیته علمی و فرهنگی سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد. نویسندگان و تصویرگران مجموعه کتاب های پی نمای سرداران نامی ایرانی، مجموعه رمان نوجوان یاران پیامبر(ص) و جلد دوم مجموعه پی نمای زال و رودابه در این جلسه حضور داشتند.

محمود برآبادی، نویسنده مجموعه چهار جلدی کتاب های پی نمای سرداران نامی ایرانی گفت: در سال های ابتدایی انقلاب اسلامی در مجموعه وزارت ارشاد، نظر مساعدی به کتاب های کمیک استریپ یا پی نما وجود نداشت. اما اکنون همه به تأثیر بسیار بالای این کتاب ها در افزایش میل به مطالعه و انتقال مفاهیم پی برده اند.

برآبادی پی نما را واسط میان ادبیات و سینما دانست و ضرورت استفاده از آن را برای روایت داستان های هویت ساز برای نسل بعد متذکر شد و افزود: باید پیگیری در موسسات و سازمان های متصدی امر،برای رشد این مقوله وجود داشته باشد.

اگرچه تولید یک کتاب پی نما بسیار پرهزینه و زمان بر است و بسیاری از ناشران، تمایل یا بضاعت ورود به این عرصه را ندارند اما از طرفی باید به این نکته اشاره کرد که به دلیل اینکه این نوع کتاب ها قهرمان محور هستند، قابلیت استفاده از تصاویر و داستان آن در دیگر محصولات فرهنگی هم وجود دارد وامیدواریم که با تلاش هنرمندان و پیگیری مسئولان این هنر صنعت بتواند در سال های آتی به جایگاه شایسته خود در فرهنگ و اقتصاد ایران دست پیدا کند.

در بخش دیگری از این مراسم، داوود امیریان، نویسنده مجموعه رمان یاران پیامبر(ص) ،ضمن اشاره به لزوم انتشار رمان های تاریخی، گفت: برای نوشتن این رمان، تحقیقات بسیار گسترده و دقیقی توسط یک گروه بزرگ درباره زندگی تمام افراد هم عصر پیامبر اکرم (ص) انجام گرفت و حتی درباره نوع پوشش یاران پیامبر اکرم (ص)و ویژگی های چهره آنان، تحقیقات موثقی انجام شده است.

وی افزود: من در طول عمر خود فقط یک بار می توانم به موضوع پیامبر (ص)ورود کنم . با توجه به این موضوع باید تمام توان خود را به کار می بردم تا اثر نهایی دارای کیفیت لازم باشد.

امیریان که آثار متعددی نیز در زمینه کتاب های طنز دارد، با اشاره به موضوعاتی که ذاتا طنز بوده و در زمان پیامبر اکرم (ص) به صورت عادی اتفاق افتاده است، گفت: وقتی می خواهیم با نوجوان صحبت کنیم، باید به زبان مورد علاقه او صحبت کنیم، به همین دلیل نگارش این مجموعه رمان بسیار ساده و شیوا بوده و سعی شده است که با تصویرسازی فضاها، ارتباط مناسبی بین خواننده و موضوع داستان برقرار شود.

امیریان درباره مجموعه سه جلدی یاران آفتاب گفت: ماجرای 50 شخصیت مختلف و موثر در رابطه با تاریخ پیامبر گرامی اسلام (ص) اعم از یاران و دوستان پیامبر (ص) تا دشمنان ایشان در مکه و مدینه در این کتاب به شکل داستانی روایت شده است و حفظ کیفیت داستانی و ریتم قصه این تعداد زیاد شخصیت در طول داستان از چالش های مهم این کتاب است. زبان و روایت در این کتاب ها به ادبیات امروزین نزدیک وهمچنین سعی شده است تصویر جامع و متفاوت تری از شخصیت هایی همچون حضرت علی (علیه السلام) و حمزه سید الشهدا در این کتاب ها ارائه شود.

در ادامه این مراسم سیدمصطفی حسینی، پی نماگر و تصویرگر که علاوه بر نویسندگی و تصویرگری مجموعه کتاب های پی نمای شاهنامه، تصویرگری کتاب های یاران پیامبر(ص) را به عهده داشته است، گفت: در تصویرگری رمان یاران پیامبر(ص) سعی کردم به بهترین شکل ممکن، تصاویر مرتبط با متن را تولید کنم.

وی که پیش از این 5کتاب پی نما را با موضوع داستان های شاهنامه در انتشارات خراسان به چاپ رسانده است، درباره کتاب زال و رودابه 2 گفت: این اثر با اقتباس از شاهنامه نوشته شده است و از آن جا که نسبت به شاهنامه حساسیت های بالایی وجود دارد، باید دقت زیادی به کار می بردم که هم متن و تصویر موردپسند نوجوانان باشد و هم تحریفی در داستان اصلی به وجود نیاید.

حسینی افزود: از آن جا که در دنیا، پی نما به عنوان هنر نهم شناخته می شود و به تنهایی یک قالب هنری است، توجه به این هنر و توسعه آن، به توسعه دیگر هنرها و جنبه های فرهنگی کمک خواهد کرد.

در پایان این مراسم، حسن مهدیان، مدیر انتشارات موسسه فرهنگی و هنری خراسان به عنوان تنها ناشر تخصصی کتاب های پی نما در ایران، گفت :
«انتشارات خراسان در راستای تعریف سبک زندگی ایرانی اسلامی، تمام توان خود را به کار گرفته است تا با کمک نویسندگان و تصویرگران خبره به تولید کتاب های تألیفی بپردازد.

وی افزود: برای آن که هنر پی نما توسعه یابد و به یک صنعت هنری تبدیل شود، با حمایت انتشارات خراسان، مدرسه هنری صنعت پی نما راه اندازی شده است و با کمک استادان و هنرمندان بزرگ این عرصه، قدم در راه تربیت پی نماگر و پی نما نویس گذاشته ایم و امیدواریم با حمایت دیگر ناشران موفق شویم در مسیر اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی و ایجاد خودباوری در میان کودکان و نوجوانان موثر و مفید باشیم.

در حاشیه این مراسم، رونمایی نمادین از کتاب ها و نیز جشن امضای کتاب برای علاقه مندان برگزار شد.

منبع: آخرین خبر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد