موضوع اسباب‌بازی از اولویت‌های ماست

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در اولین جلسه شورای ساماندهی صنعت اسباب‌بازی که با حضور کارشناسان این دبیرخانه برگزار شد با بیان این مطلب افزود: شورای نظارت بر اسباب‌بازی از اقدام‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی است که متولی آن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

مدیرعامل کانون در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در کانون، تصمیمی حاکمیتی است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حاجیان‌زاده عنوان کرد: مقام معظم رهبری به مساله اسباب‌بازی و تأثیرآن بر فرهنگ کشور و سبک زندگی کودکان و نوجوانان، تأکید دارند.

او همچنین گفت: اسباب‌بازی هم می‌تواند مخرب باشد و مسیر فکری و اخلاقی بچه‌ها را تغییر دهد و هم می‌تواند فرهنگ‌ساز و الگوساز باشد و در مجموع به عنوان کالایی فرهنگی برای کودکان تعیین کننده است.

مدیرعامل یادآور شد: اسباب‌بازی می‌تواند کودکان را به سبک زندگی غربی و یا سبک زندگی ایرانی اسلامی سوق بدهد و در ادامه گفت: مقام معظم رهبری مستقیما به این موضوع ورود پیدا کردند و به بخش‌هایی که متولی این امر هستند، دستور دادند که این وضعیت را سامان‌دهی کنند.

به گفته مدیرعامل، فرصتی برای کانون فراهم شده که باید آن را مغتنم شمارد. یکی مسئولیت رسمی شورای نظارت بر اسباب‌بازی است که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به کانون واگذار شده و دیگری نگاه رهبری معظم انقلاب به موضوع اسباب‌بازی است که این‌ها فرصتی را ایجاد کرده‌اند تا کانون فعالانه‌تر وارد عرصه ساماندهی اسباب‌بازی بشود. مدیرعامل با اشاره به این‌که‌ اسباب‌بازی هیچ متولی و مدعی دیگری در کشور ندارد، افزود: این مساله، بار کانون را سنگین‌تر می‌کند و هر وقت صحبت از اسباب‌بازی می‌شود، نگاه افکار عمومی و مسئولین کشور به سوی کانون متوجه می‌شود و ما باید از این فرصت استفاده کنیم و بیش از پیش اهتمام داشته باشیم.

او تأکید کرد: در کانون ضمن انجام امور جاری، چند اولویت را در کارمان قرار داده‌ایم که یکی از آن ها سامان‌دهی صنعت اسباب‌بازی است، همچنین اولویت‌های دیگر فضای مجازی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، توسعه ارتباط  با مخاطبان، رویکرد دینی و انقلابی، ساماندهی اشتغال کارکنان و… است.

حاجیان‌زاده توضیح داد: علاوه بر بحث نظارت بر واردات اسباب‌بازی و صدور مجوز، نظارت بر تولیدات و طراحی اسباب‌بازی، صدور هولوگرام‌ها و سامانه پیامکی، بحث جدید سامان‌بخشی صنعت اسباب‌بازی را در کانون در اولویت قرار می‌دهیم.

مدیرعامل تأکید کرد: از طراحان و تولید کنندگان داخلی حمایت می‌کنیم و با جشنواره‌هایی که در دو سال اخیر در کانون برگزار کردیم، فرصتی به وجود آوردیم تا تولید کنندگان و طراحان اسباب‌بازی کارهایشان را عرضه کنند. نمایشگاه‌هایی را برای ارائه کارهایشان برپا می‌کنیم و شرایطی را فراهم می‌آوریم تا در فروشگاه‌های کانون، تولیدات مناسب به فروش برسد.

حاجیان زاده در ادامه سخنان خود یادآور شد: در طرح سامان‌بخشی اسباب‌بازی، بحث استانداردسازی اهمیت ویژه‌ای دارد و باید عناصر هدایت، حمایت، نظارت، فضاسازی و فرهنگ‌سازی در کنار هم قرار گیرد تا طرح سامان‌دهی اسباب‌بازی جامع شود.

مدیرعامل در پایان سخنانش از رییس سابق و فعلی دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی تشکر کرد و گفت: از ظرفیت مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون که تسلط خوبی روی مساله اسباب‌بازی دارد نیز استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم گام‌های بلندتری در این زمینه برداریم.

بر اساس این خبر، محسن حموله رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در بخشی از این نشست، درخواست بازنگری در آیین‌نامه و ساختار دبیرخانه برای جذب نیروی انسانی را از مدیرعامل کانون عنوان کرد.

در پایان این نشست که روز ۲۶ اردیبهشت برگزار شد، از محمدحسین فرجو رییس سابق دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی و همکاران این دبیرخانه تقدیر شد.

منبع: مهر

کانال-1-300×74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد