‌حمایت از تولیدات دانش‌بنیان صنعت اسباب‌بازی

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد حسین فرجو، دبیر سابق شورای نظارت بر اسباب‌بازی با اشاره به ضعف تولیدات اسباب‌بازی اسلامی‌-ایرانی در کشور گفت: برای رسیدن و شکل‌دهی به جایگاه مناسب در صنعت اسباب‌بازی اسلامی-ایرانی مناسب فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف دستگاه‌های دولتی و بخش‌های حمایتی، کمک به این عرصه برای تولید، توسعه و رشد آن است، افزود: تمامی دستگاه‌های فرهنگی کشور باید تلاش خود را در جهت بسترسازی با هدف سهولت و تسریع امر تولید اسبا‌ب‌بازی اسلامی ایرانی داشته باشند.

فرجو از تلاش برای ایجاد تفاهمنامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از تولیدات این عرصه خبر داد و تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ستادی حمایتی از تولیدکنندگانی که تولیداتشان بر اساس دانش، پژوهش و تفکر شکل گرفته باشد دارد، که به همین منظور تلاش می‌کنیم ضمن ایجاد تفاهم‌نامه‌ای با این معاونت تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه را معرفی کنیم تا پس از تایید از تسهیلات مالی آن استفاده کنند. این فعالیت موجب می‌شود تا بتوانیم از نمونه اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های تولیدکنندگان و طراحان دانش حمایت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شورای نظارت چه اقداماتی را در جهت جلوگیری از قاچاق این عرصه انجام داده است، گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی اسباب‌بازی‌های ممنوعه‌ که شورا آنها را تایید نکرده است، از گمرک‌های متروکه‌ای‌ وارد کشور شده و در اختیار سازمانی قرار می‌گیرند که این سازمان اسباب‌بازی‌ها را به نفع دولت به فروش می‌رساند؛ این در حالی است که ابتدا باید استعلام آن را انجام دهند، اما متاسفانه هیچکس آن را قبول نمی‌کند.

پایه‌گذار شورای نظارت بر اسباب‌بازی با تاکید بر اینکه مشکلات قاچاق موجب می‌شود تولیدکنندگان به سمت خارج از مرزها برای تجارت بروند، گفت: تجارت اسباب‌بازی همراه با نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه کالاهای آنها از بین برود و با قیمت مناسب در بازار توزیع نشود همراه است.

کارشناس حوزه اسباب‌بازی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های اسباب‌بازی بر حمایت و رونق این حوزه بسیار تاثیرگذار است، گفت: زمانی که تولیدکننده متوجه می‌شود که دستگاهی بحث‌های تشویقی، تسهیلاتی و ترغیبی را مطرح کرده است و برایش این امر مهم شده است، آنها هم آثارشان را در این جشنواره‌ها ارائه می‌دهند و قطعا برای دوره‌های بعد تعداد شرکت‌کنندگان افزایش خواهد یافت و طرح‌های جدید و نو ارائه خواهند داد.

منبع:ایکنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد