شخصیت‌های خطرناک انیمیشن برای کودکان جذاب است

به گزارش فناوری فرهنگی، مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس سینما در خصوص تاثیر فیلم‌های انیمیشن بر کودک و نوجوان به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: فضایی که در تولیدات سینمایی برای مخاطبان در نظر گرفته می‌شود، باید به آنها نزدیک باشد و کودک و نوجوان از این قاعده مستثنی نیست. فیلم‌های انیمیشن از آنجایی که این قشر می‌توانند تخیلاتشان را در آن ببینند، تاثیر خوبی به دنبال دارد. در انیمیشن خطرناک ترین قصه‌ها و شخصیت‌ها زیبا و دوست‌داشتنی است. مقوله‌ای که برای همه قشر بخصوص کودک و نوجوان جذاب و دیدنی است.

وی افزود: انیمیشن‌های اروپای شرقی که خلاقیت و سوژه‌های خاصی دارند، مختص کودک نیست و بیشتر بزرگسالان را در بر می‌گیرد اما یک نوع انیمیشن در هالیوود تولید می شود که با کودک و نوجوان ارتباط نزدیکتری دارد و تجاری نیز است. این نوع انیمیشن از «موش و گربه» تا الان در داستان های مختلف تکامل یافته در خدمت مخاطبان است.وی ادامه داد: این انیمیشن می‌تواند بدون خسته کردن هر نوع مخاطب در هر رده سنی، آموزش های لازم را به آنها بدهد و قابلیت ماندگاری طی سال‌ها را دارد. به طوری که توانسته بازار دنیا را در دست بگیرد و یکه تازی کند.

این طراح صحنه و لباس تصریح کرد: فیلم‌های انیمیشن، بجز بخش سرگرمی و هیجان، شخصیت‌های آن نیز باید باورپذیری و خلاقیت نیز داشته باشد تا کودک و نوجوان بتواند همذات‌پنداری کنند و خودشان را در آن شخصیت‌ها ببینند.

وی عنوان کرد: کمپانی موفق دیزنی می‌گوید در انیمیشن می‌تواند کارهایی اتفاق بیفتد که غیرممکن اما قابل قبول است و شخصیت هایی وجود دارد که باید محبوب باشند. در نتیجه این اتفاقات به خلاقیت هرچه بیشتر ذهن کودک می‌انجامد تا دنیا و زندگی خود را به نحو دیگری نیز ببینند و آن را خط کشی نکنند.

میرفخرایی اذعان داشت: تکنیک و ابزارهایی که به این حرفه وارد شده، دست کارگردان را در پرداختن به قصه‌های مختلف و ساخت آن باز می‌گذارد. در نتیجه باعث تغییر دادن و جهت دهی خط فکری و زندگی کودک و نوجوان در ابعاد مختلف می شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد