ابرقهرمانان آینده سینما را بشناسید

به گزارش فناوری فرهنگی، تابستان فصل فیلم های پرفروش و به اصطلاح بلاک باستری است که با پیش بینی فروش بالا روی پرده نقره ای نمایش داده می شوند. امسال و پیش از شروع این فصل، یکی از شخصیت های معروف شرکت دی سی برای اولین بار به عنوان یک نقشِ اول و محوری به دنیای سینمای ابرقهرمانی ها اضافه شد. «زن شگفت انگیز» بعد از بتمن و سوپرمن حالا از مهم ترین ابرقهرمان های این شرکت کمیک ساز است. شرکت DC که پیش از این تنها به تولید کتاب های کمیک استریپ می پرداخت و شخصیت های زیادی را در این کتاب های پرفروش معرفی کرده بود، از سال 2013 مجموعه ای به نام «دنیای توسعه یافته دی سی» (DC Extended Universe) را آغاز کرد که در آن، شخصیت های کمیک های خودش را در فیلم های سینمایی نمایش می داد. این فیلم های ابرقهرمانی از همان ابتدا مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند و هرکدام بالای 600 میلیون دلار فروش گیشه داشتند. از این مجموعه تا به حال چهار فیلم سینمایی «مرد پولادین»، «بتمن علیه سوپرمن»، «جوخه انتحار» و «زن شگفت انگیز» اکران شده است. فیلم های دیگری نیز در مراحل مختلف تولید قرار دارند و احتمالاً هر سال حداقل یک فیلم از این دنیای ابرقهرمانی نمایش داده خواهد شد اما چه شخصیت هایی در فهرست بلندبالا و متعدد شرکت دی سی در آینده قرار است سینما ها را به اشغال خود دربیاورند؟
لشکر فانوس های سبز
Green Lantern Corps

از میان شخصیت های متعدد دی سی برخی روی صحنه آمده اند و موفق بوده اند مانند «بتمن» و «سوپرمن» که احتمالاً تا ابد هم برای مدیران شرکت پول چاپ می کنند، شخصیت هایی مانند «سایبورگ» و «آکوامن» هم هنوز درست وحسابی رنگ پرده را ندیده اند و در این میان، شخصیت هایی هم هستند که با وجود هزینه های میلیاردی به شخصیت های انسانی تبدیل شده اند، فیلمشان ساخته شده، اما پاسخ شایسته ای بروز نداده اند. مهم ترین این ها لشکر یا «گروه فانوس های سبز» هستند. در سال 2011 فیلمی به همین نام و با بازی «رایان رینولدز»، «بلیک لیوی» و «پیتر ساراسگارد» اکران عمومی شد که تاکنون جزو بزرگ ترین شکست های تاریخ دی سی به حساب می آید.
فانوس های سبز مسئول حفاظت و پاسداری از جهان دی سی هستند، این موجودات سه میلیارد سال قدمت دارند و از 3600 بخش در هستی مراقبت می کنند. هر کدام از این فانوس های سبز قدرت خاصی دارند و باید با همین قدرت با شر و پلیدی مبارزه کنند. با وجود شکست سنگین فانوس های سبز در سال 2011، اعلام شده است که در سال 2020 فیلم دیگر و البته متفاوتی از این ابرقهرمان ها نمایش داده خواهد شد. احتمال دارد «دیوید گویِر»، نویسنده مطرح فیلم های ابرقهرمانی در این نوبت «لشکر فانوس های سبز» را هدایت کند.
آکوامن
Aquaman

«آکوامن» در اولویت فیلم سازی دی سی است. این جمله ای است که از سال 2003 بار ها و بار ها از زبان مدیران این شرکت شنیده شده، افراد مختلفی هم به عنوان عوامل مطرح شده اند و حتی از «لئوناردو دی کاپریو» در این بین نام برده شده است اما آنچه قطعی شده، اکران اولین فیلم این مجموعه به نام «آکوامن» در سال 2018 است. «آرتور کِری» (آکوامن) پادشاه دریاست، پدر او از نسل انسان و مادرش از شهر زیردریا ها، آتلانتیس آمده. آکوامن می تواند ساعت ها در زیردریا ها زندگی کند یا با موجودات دریایی ارتباط برقرار کند. از طرفی آکوامن قدرت بدنی بسیار بالایی دارد که به او در شنا کردن و مواجه شدن با دشمنان برتری می دهد. برای بازی در این نقش، «جیسون موموآ» بازیگر نقش «کال دروگو» در سریال «بازی تاج و تخت» انتخاب شده، بازیگری تنو مند با 193 سانتی متر قد و 106 کیلوگرم وزن که از هر لحاظ، مناسب شخصیت «آکوامن» است.
آکوامن اولین بار در دهه 1940 در کتاب های کمیک دی سی حاضر شد و پس از کسب محبوبیت توانست در فهرست پرمخاطب ترین ابرقهرمان های دی سی رده های بالا را از آن خود کند. در سال 1967 اولین پویانمایی ها با محوریت این شخصیت نمایش داده شد. بعد ها در سریال/پویانمایی هایی که شخصیت های دی سی را نمایش می دادند در یک یا چند تک سکانس در کنار دوستانش حضور پیدا کرد. این حضور جسته وگریخته ادامه داشت تا زمزمه های تولید فیلم اختصاصی آکوامن مطرح شد. پیش بینی می شود با دنیای متفاوتی که آکوامن در آن حضور دارد، این شخصیت به یکی از اصلی ترین ابرقهرمانان سینما تبدیل شود.
سایبورگ
Cyborg

این یکی از شخصیت های جدید دی سی است. سایبورگ که از نظر فناوری از دیگر شخصیت ها پیشرفته تر است، نخستین بار در دهه 1980 در کتاب های کمیک خلق شد. نام اصلی او «ویکتور استون» و فرزند دو دانشمند نابغه ای است که تحقیقات خود را روی پسر خود آزمایش می کردند. البته این آزمایش ها موفقیت آمیز است و در مرحله اول آی کیوی او تا 170 افزایش می یابد، بعدتر اما اتفاقاتی می افتد، پای روس ها وسط کشیده می شود و درگیری سختی بین ویکتور و آدم بد ها رخ می دهد. ویکتور به شدت صدمه می بیند و والدینش مجبور می شوند تغییراتی در او ایجاد کنند. بسیاری از اعضای بدن ویکتور با قسمت های مکانیکی تغییر پیدا می کند، چشمی الکترونیکی برایش ساخته می شود و یک رایانه مرکزی هم به او اضافه می شود. به این ترتیب ویکتور به «سایبورگ» تبدیل می شود و حالا علاوه بر هوش زیاد، می تواند پرواز کند، با هر شخصی مبارزه تن به تن داشته باشد و هر زمان که قطعه ای از بدنش آسیب دید خودش آن را ترمیم کند.
سایبورگ به واسطه قدرت های جدید و ارتباطش با دنیای رایانه ها، جذابیت های متفاوتی نسبت به خیلی از شخصیت های دیگر دنیای کمیک دارد. سایبورگ پیش از این در سریال – پویانمایی غول های نوجوان حضور پررنگی داشت اما روی پرده بزرگ، کارنامه اش به یک تک سکانس در فیلم جدید «انجمن عدالت» محدود می شود. «سایبورگ» به عنوان یک شخصیت محوری در یک فیلم بلند سینمایی در سال 2020 نمایش داده خواهد شد و «رِی فیشر» نقش اصلی را خواهد داشت. فیزیک «ری فیشر» هم مانند همکارانش است و با 193 سانتی متر قد و 96 کیلو وزن، ابرقهرمان تنومندی است.
شـ ــزم
Shazam

«شَزَم» یا «کاپیتان مارول» از دیگر شخصیت های محبوب دی سی است که در سال 2019 رنگ پرده را خواهید دید. «شزم» قبل تر از «آکوامن» و در سال 1939 خلق و وارد کتاب های کمیک شد. در همان سال های ابتدایی محبوبیت این شخصیت چنان بالا رفت که در دهه 40 میلادی فروش کتاب هایش از کتاب های «سوپرمن» هم پیشی گرفت. «شزم» قدرتی جادویی دارد و می تواند با گفتن کلمه «شزم» به یک ابرقهرمان فراانسانی تبدیل شود. «شزم» کوتاه شده واژه های «سلیمان»، «هرکول»، «اطلس»، «زئوس»، «آشیل» و «مرکوری» است. قدرت هرکدام از این شخصیت های کهن، با گفتن همین تک کلمه و البته قدرتی که «کاپیتان مارول» از یک جادوگر به دست آورده، او را قادر می سازد با سرعتی عجیب حرکت کند، به پرواز دربیاید یا توان بدنی حیرت انگیزی از خود به نمایش بگذارد. این نقش به «دواین جانسون» بازیگر 196 سانتی متری و 118 کیلوگرمی هالیوود سپرده شده که در میان علاقه مندان سینما، به «صخره» (Rock) مشهور است.
«شزم» با محبوبیتی که در همان سال های ابتدایی به دست آورد، اولین ابرقهرمانی بود که فیلمی بر اساس شخصیت او نوشته شد. در این فیلم – سریال 12 قسمتی که در سال 1941 ساخته شد «تام تایلر» نقش اصلی را بر عهده داشت. علاوه بر این پویانمایی ها و بازی های ویدئویی متعددی بر اساس این شخصیت ساخته شده، سریالی نیز به همین نام از سال 1974 تا 1977 از شبکه سی بی اس روی آنتن رفت. با شروع قرن جدید گمانه زنی ها برای ساخت یک فیلم بلند سینمایی به نام و هویت «شزم» آغاز شد. نام افراد و شخصیت های مطرحی برای حضور در بین عوامل به میان آمد. گویا قرار بوده «کاپیتان مارول» لحن متفاوتی داشته باشد و با چاشنی طنز و فانتزی وارد شود اما «کریستوفر نولان» و سه گانه «بتمن» او، کمی بازی را به هم ریختند تا نمایش «شزم» هم به تأخیر بیفتد. نمایش توانایی محیرالعقول «شزم» با کارگردانی «دیوید سندبرگ»، کارگردان سوئدیِ ژانر وحشت، به یقین از پرفروش های 2019 خواهد بود.

منبع: آخرین خبر

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد