افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در نمایشگاه الکامپ

به گزارش فناوری فرهنگی، ناصرعلی سعادت ظهر امروز (۲۶ تیر) در نشست خبری خود با رسانه‌ها در خصوص چند و چون برگزاری بیست و سومین نمایشگاه الکامپ، از افتتاح فاز سوم طرح شبکه ملی اطلاعات در نمایشگاه الکامپ امسال خبر داد و گفت: فاز سوم شبکه ملی اطلاعات به عنوان مهمترین بخش این پروژه عظیم دولت یازدهم در روز یکشنبه (۱ مرداد) در نمایشگاه الکامپ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

وی همچنین به حضور شرکت های چند کشور خارجی در نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه امسال بیش از ۲۰ کشور خارجی اعم از کشورهای چین، ژاپن، دانمارک، آمریکا و روسیه حضور دارند که چند کشور نیز خود به صورت رسمی در این نمایشگاه حاضر شده‌اند.

سعادت با اشاره به رایزنی سازمان نصر با برخی کشورها برای سرمایه گذاری در حوزه فاوا بیان کرد: با برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان برای جذب سرمایه خارجی به منظور رونق تولیدات شرکت های داخلی رایزنی‌هایی شده است تا بتوانیم از تکنولوژی و سرمایه این کشورها برای رشد تولیدات داخلی استفاده کنیم.

رئیس سازمان نصر با اشاره به مهم‌ترین تفاوت برگزاری این دوره نمایشگاه الکامپ با دوره‌های قبل گفت: مهم‌ترین این تفاوت‌ها تغییر زمان برگزاری نمایشگاه امسال (1396) است. از مزایای این طرح زمان از زمستان به تابستان این است که فرصت بازدید بیشتری برای بازدیدکنندگان در طول زمان روز فراهم می‌شود. همچنین در این دوره توجه ویژه‌ای به غرفه‌های استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه شده است. به صورتی که حدود چهار هزار متر از کل نمایشگاه امسال به استارت‌آپ‌ها اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های الکامپ در هر دوره نسبت به دوره‌های قبل به لحاظ کیفی و کمی بهتر می‌شود، گفت: نظام صنفی رایانه‌ای کشور به عنوان نهادی مردمی و صنفی نشان داد که زمانی که کار را به مردم و اصناف می‌سپاریم چقدر به لحاظ کمیت و کیفیت نتیجه کار ارتقا می‌یابد. در طول سال‌های گذشته نمایشگاه الکامپ هر ساله تغییرات مثبتی داشته است و این را می‌توان از استقبال مردم از این نمایشگاه‌ها در طول دوره‌های گذشته فهمید.

سعادت در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای تامین اینترنت نمایشگاه الکامپ امسال پاسخ داد متاسفانه در دوره قبل اشکالاتی در خصوص تامین اینترنت نمایشگاه به وجود آمد. اما مسئله این است که ما نیز مصرف‌کننده اینترنت هستیم. تامین اینترنت نمایشگاه الکامپ به عهده پیمانکاری است که با شرکت سهامی قرارداد دارد. با این حال برای تامین مطمئن‌تر اینترنت در نمایشگاه بیست‌وسوم صحبت‌هایی با مسئولان نمایشگاه انجام شده است تا امسال را با مشکل قطع اینترنت روبرو نباشیم.

سعادت در پایان از ادغام یا همجواری نمایشگاه الکامپ با نمایشگاه تلکامپ در سال آینده خبر داد و گفت: به دلیل محتوای تقریبا مشترک هر دو نمایشگاه ما جلسه‌ای را با مسئولان وزارت ICT، صنعت و معدن و سازمان نظام صنفی برگزار کردیم که در این جلسه مصوب شد تا در سال 1397 هردو نمایشگاه به صورتی یکپارچه در کنار هم قرار گیرند.

در ادامه این نشست باقر بحری مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای از دوره‌های گذشته برگزاری نمایشگاه‌ها این مقدار از فضا را در اختیار نداشته ایم، گفت: امسال در حدود ۳۴ هزار متر مربع غرفه مفید در اختیار داریم که سه سالن مرکزی به آن اضافه کرده‌ایم. حدود ۲۰ کشور خارجی نیز قرار است در این نمایشگاه حضور داشته باشند که تمهیدات لازم برای سپردن غرفه‌ به آنها اندیشیده شده است.

وی همچنین در خصوص مشکلات پیش آمده برای اسکان غرفه‌داران شهرستانی حاضر در این نمایشگاه بیان کرد: در نمایشگاه امسال و با رایزنی‌هایی که با وزارت ارتباطات داشته‌ایم، قرار شده است تا مشکل اسکان غرفه‌دارانی که از سایر استان‌ها در این نمایشگاه شرکت می‌کنند، رفع شود.

منبع: ایسنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد