اف‌بی‌آی:اسباب بازی‌های اینترنت اشیاء می‌توانند یک تهدید امنیتی باشند

به گزارش فناوری فرهنگی، مرکز شکایات جنایات اینترنتی (IC3) در اف بی آی، با هدف برجسته سازی استفاده بیش از اندازه از سنسورها، میکروفون ها، دوربین ها، قطعات ذخیره سازی اطلاعات و دیگر قابلیت های چند رسانه ای مانند تشخیص صحبت ها و GPS در اسباب بازی های هوشمند و وسایل سرگرمی یک اعلامیه خدمات عمومی منتشر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از هم رسان، در این اعلامیه آمده است که این مسئله می تواند پدر و مادران را تحت تاثیر قرار دهد، چرا که اطلاعات ضبط و جمع آوری شده توسط این اسباب بازی ها ممکن است شامل نام بچه ها، آدرس مدرسه و دیگر موارد مهم باشد. این مسئله در کنار این حقیقت که ممکن است این اسباب بازی ها به اینترنت و یا دیگر دستگاه ها متصل شوند می تواند یک نگرانی جدی به حساب آید.

این نگرانی به این دلیل است که ممکن است این اسباب بازی ها باعث شوند یک شرکت، اطلاعات زیادی در مورد کودک در اختیار داشته باشد، که این اطلاعات شامل آدرس، تاریخ تولد، تصاویر، پیام های صوتی، ضبط مکالمات، موقعیت های مکانی گذشته و حال حاضر، تاریخ استفاده از اینترنت و آدرس های IP است.

اف بی آی می گوید: “افشای چنین اطلاعاتی می تواند موقعیت هایی برای تقلب از هویت کودک ایجاد کند. به علاوه، سوء استفاده احتمالی از داده های مهم مانند اطلاعات موقعیت مکانی GPS ، شناسه های تصویری از تصاویر و ویدئو ها و همچنین علاقه شدید به جلب اعتماد کودکان می تواند ریسک های اکسپلویت و بهره برداری را بیشتر کند.”

این هشدار پس از چندین حادثه که در آن اسباب بازی های هوشمند و IoT اطلاعات شخصی بچه ها را منتشر کردند و یا اینکه به هکرها امکان جاسوسی از بچه ها را دادند، به صورت عمومی منتشر شد.

اف بی آی اضافه می کند:” مشتریان باید توافق نامه های کاربری و اقدامات امنیتی یک شرکت را با دقت بررسی کنند، بدانند که اطلاعات شخصی خانواده به کجا ارسال و ذخیره سازی می شود و مطمئن شوند که آیا این اطلاعات به سرویس های متفرقه نیز ارسال می شود یا نه. ممکن است اقدامات امنیتی در این اسباب بازی ها به خاطر عجله برای رسیدن به بازارها و امکان کار آسان با آنها نادیده گرفته شوند. ”

اف بی آی مشتریان را تشویق می کند تا پیش از خرید و استفاده از این اسباب بازی های متصل به اینترنت چند نکته را در نظر داشته باشند.

این نکات شامل تحقیق درباره هر گونه مشکل امنیتی آنلاین، اتصال و استفاده از این اسباب بازی ها تنها در محیط های دارای دسترسی وای فای ایمن شده و نظارت شدید بر بازی بچه ها با این اسباب بازی می باشد.

همچنین به پدرو مادران هشدار داد تا درباره اقدامات امنیتی دستگاه ها و اسباب بازی های اینترنتی تحقیقات کاملی انجام دهند، محل ذخیره سازی اطلاعات شخصی را شناسایی کنند و با دقت، تمام شرایط و سیاست های حفظ حریم شخصی افراد را مطالعه نمایند.

منبع: اقتصادآنلاین

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد