تأسیس رشته اسباب‌بازی در دانشگاه‌های استان قزوین+ عکس

به گزارش فناوری فرهنگی، فتانه چگینی، کارشناس مسئول پژوهش مرکز هنر و معماری جهاد دانشگاهی استان قزوین در تور خبری که از صبح امروز ۱۱ مرداد ماه با حضور اصحاب رسانه به‌منظور آشنایی با بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی برگزار شده است، اظهار کرد: مرکز خدمات تخصصی هنر و معماری در راستای سند برنامه‌های ششم توسعه جهاد دانشگاهی در حال فعالیت است.
وی افزود: ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در توجه به معماری و شهرسازی برگرفته‌شده از هویت ملی و دینی ازجمله اهداف این مرکز است که در قالب پروژه‌های مختلف ازجمله طراحی و مرمت خانه ابوترابی طراحی باغ گیاهان دارویی و پروژه‌های دیگر موردتوجه قرارگرفته است.
چگینی به پروژه طراحی و اسباب‌بازی جهاد دانشگاهی استان قزوین اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در تولید اسباب‌بازی با معیارهای جذابیت، معنادار بودن و ساخت داخل کشور تأکیددارند و این در حالی است که بر همین اساس جهاد دانشگاهی در این حوزه ورود پیدا کرده است.
این مسئول کودکان را تأثیربخش‌ترین قشر جامعه دانست و بیان کرد: تاکنون ۵۰ طرح درزمینهٔ اسباب‌بازی توسط طراحان استان ارائه‌شده که در مرحله پژوهش و بررسی است.
وی به ساخت شهر چوبی بانام «چیدا» در این مرکز اشاره کرد و گفت: کودکان در این شهر همراه با بازی، با عناصر اصلی شهر ایرانی و اسلامی آشنا می‌شوند چراکه مؤلفه‌هایی مثل گنبد و طاقی در کنار خلاقیت برای کودکان در نظر گرفته‌شده است.
چگینی از رایزنی برای ایجاد توافق‌نامه جهت تأسیس رشته‌های اسباب‌بازی در استان خبر داد و گفت: باوجود اهمیت رشته اسباب‌بازی  تاکنون رشته اسباب‌بازی در کشور نداشته‌ایم اما جهاد دانشگاهی استان قزوین پیگیر تأسیس این رشته در دانشگاه‌های استان است.
به گزارش ایکنا در این تور که به همت روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان قزوین از ساعت ۸ صبح با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شده است، از بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی همچون مرکز کوتاه‌ و بلند مدت جهاد ددانشگاهی، معاونت آموزش، معاونت فرهنگی، مرکز ناباروری، مرکز ذخیره بانک بند ناف خون، آزمایشگاه و ستاد مرکزی بازدید شد.

تأسیس رشته اسباب‌بازی در دانشگاه‌های استان قزوین+ عکس

تأسیس رشته اسباب‌بازی در دانشگاه‌های استان قزوین+ عکس

تأسیس رشته اسباب‌بازی در دانشگاه‌های استان قزوین+ عکس

منبع:ایکنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد