90درصد اسباب بازی های بازار وارداتی هستند / رفاه مردم مهمترین اصل در انتخاب هیات دولت

به گزارش فناوری فرهنگی، ایرج سلیمان زاده، نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان­ها گفت : 90 درصد اسباب بازی های موجود در  بازار وارداتی هستند و باید از واردات بی رویه کالا جلوگیری شود.

 

وی با بیان این که با ورود بی رویه کالا و به خصوص اسباب بازی­ها  فرهنگ بیگانه در فرهنگ ایران­زمین رخنه می کند، تصریح کرد: پرداختن به تولید ملی جلوگیری از واردات بی رویه باید به صورت جدی در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال پیگیری شود.

 

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان­ها ادامه داد : دوره پنجم شورای عالی استان ها باید در کنار دولت تدبیر و امید  در این راستا تلاش کند و فردایی بهتر بار ایران زمین رقم زنند.

 

وی با اشاره به وجود  حدود سه سه میلیون نفر بیکار در کشور خاطرنشان کرد : هم اکنون 2 میلون و 400 هزار نفر داری اشتغال ناقص و یک میلیون نفر افراد دلسرد از اشتغال وجود دارد.

 

سلیمان زاده با بیان اینکه متاسفانه آسیب های اجتماعی در کشور در حال گسترش است و باید به این مسائل توجه شایانی شود، تصریح کرد: نسبت ازدواج به طلاق در سال 95 بیانگر 3.9 مورد  ازدواج در برابر یک طلاق بود و آمار طلاق در پنج سال اخیر بالا و در 50 سال اخیر بی نظیر بوده است.

 

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان­ها  با اشاره به وجود بیش از 2 میلیون و 553 هزار نفر طبق سرشماری 95 ، بیان کرد : تعداد پرونده های قضائی در سال گذشته بیش از 15 میلیون پرونده در کشور بود.

 

وی ادامه داد : همچنین طبق اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر 2 میلیون و 300 هزار معتاد در کشور وجود دارد و طبق تحقیقات انجام شده حدود 47 هزرا دانش آموز در کشور به مواد مخدر اعتیاد دارند.

 

سلیمان زاده عنوان کرد : همچنین طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، بیش از صدهزار نفر مبتلا به ایدز در کشور وجود دارد و 17 میلیون نفر در جامعه درجه ای از بیماری های روانی را تحمل می کنند.

 

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان­ها با تاکید بر اینکه بهداشت و  درمان در مناطق عشایری باید دنبال شود ، ادامه داد : تعداد مبتلایان سالانه سرطان نیز در 15 سال گذشته شش برابر و از 17 هزار مورد در سال به 100 هزار نفر رسیده است.

 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه ، افزود : دریاچه ارومیه نفس های آخر را می کشد و 24تیرماه امسال 28 سانتیمتر آب دریاچه ارومیه کاهش یافت .

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استانها ادامه داد : 14 میلیون نفر با خشک شدن دریاچه در خطر حتمی قرار می گیرند و بیماری های زیادی را متحمل خواهند شد که پیش بینی می شود چهار تا شش میلیون نفر از این استان کوچ کنند.

 

وی با تاکید بر عمل به وعده های انتخاباتی ، افزود : در انتخاب هیات دولت و روسای سازمان ها باید غیرسیاسی عمل کرد و تنها رفاه مردم و کشور مدنظر باشد

منبع: شوراها

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد