بازی، قهرمان درون کودک را تقویت می‌کند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدسهیل رضایی ادامه داد: قدیم‌ها اسباب‌بازی کم بود ولی هم‌بازی زیاد و حالا برعکس شده و کودکان اسباب‌بازی زیادی دارند اما هم‌بازی ندارند.

وی با اشاره به ایجاد فضای بازی‌های قدیمی از جمله لی‌لی، وسطی، زوو و… در محل سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: متاسفانه در زندگی شهری کارکرد محلات و دور هم جمع شدن کودکان برای بازی از بین رفته است و همین باعث شده بچه‌ها تعامل با یکدیگر را به خوبی یاد نگیرند.

رضایی به شهرداری‌ها و نهادهای مرتبط توصیه کرد که حتما فضاهایی را در محله‌ها در نظر بگیرند تا کودکان با امنیت در این فضاها با هم‌سن و سالان خود بازی کنند.

وی به تئوری بیداری قهرمانان درون اشاره و اظهار کرد: در این تئوری ۱۲چهره نظیر جنگ‌جو، پراراده، امیدوار، شاد و… تعریف می‌شود که این چهره‌ها در قالب بازی می‌توانند باعث پرورش و ارتقای شخصیت کودکان شود.

رضایی با اشاره به برخی باورهای غلط در بین والدین گفت: خیلی از والدین فکر می‌کنند نباید اسباب‌بازی‌هایی مثل شمشیر یا تفنگ برای کودکان خود بخرند، به زعم آن‌ها این نوع اسباب‌بازی‌ها باعث می‌شود که این کودکان خشونت بیاموزند و این در تربیت آن‌ها اثر سوء داشته باشد در حالی که این نوع اسباب‌بازی روحیه جنگ‌جویی و مبارزه را در کودک تقویت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که لازم است کودک طی بازی، روحیه مبارزه، امید، شادی، رقابت سالم، تعامل و… را بیاموزد، افزود: والدین هنگام خرید اسباب‌بازی باید به این عوامل توجه کنند نه این‌که فکر کنند که اسباب‌بازی فقط وسیله‌ای برای وقت گذرانی کودکان است.

سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی، به مدت پنج روز از ساعت ۱۴ تا ۲۲ در مرکز آفرینش‌های

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد