صنایع‌دستی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش ویژه‌ای دارد

به گزارش فناوری فرهنگی، علی وقفچی رییس کمسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با تاکید بر اهمیت توجه به صنایع‌دستی و فرش گفت: باید تمام امکانات، مزایا، نمایشگاه‌ها و هر آن چیزی که می‌تواند در ارتقاء محصولات تولیدی، چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی اثرگذار باشد، تقویت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مواد اولیه در صنایع‌دستی  داخلی است و برای تامین  نیاز به واردات وجود ندارد، تصریح کرد: این صنعت ارزش افزوده بالایی دارد و با ارزان‌ترین قیمت یا به نوعی کمترین هزینه می‌توان اشتغال ایجاد کرد.  بنابراین قطعاً می‌تواند اثر بسیار مهمی در اشتغال پایدار، اقتصاد مقاومتی و ورود ارز به کشور از قِبَل توسعه صنایع‌دستی داشته باشد.

نماینده زنجان در مجلس، شورای اسلامی بر لزوم  برگزاری نمایشگاه های صنعتی برای رونق این بازار تاکید کرد و گفت: امیدوارم هنرمندان و دست‌اندرکاران صنایع دستی فروش خوبی در نمایشگاه تجربه کنند.

علی وقفچی، رییس کمسیون فرش و صنایع دستی مجلس به همراه برخی از اعضای این کمسیون در نخستین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی بازدید کرد. غرفه‌های سراهی، سلام، خانه ایرانی، کاروان پیوند، ترسه میزبان او و همراهانش  در این بازدید بودند.

بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از اول تا ۷ ام  شهریورماه در محلی دائمی نمایشگاه‌ها در حال برگزاری است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد