کره‌جنوبی ایران را در صنعتی‌سازی فناوری همراهی می‌کند

به گزارش فناوری فرهنگی، سمینار پایانی و جمع‌بندی برنامه «به اشتراک‌گذاری دانش» یا KSP(Knowledge Sharing Program)  در تعامل با کره جنوبی، در محل مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برگزار شد.
سفیر کشور کره‌جنوبی با تاکید بر اهمیت اتحاد بین کره جنوبی و ایران بیان کرد: کره‌جنوبی در بحث صنعتی سازی فناوری پشتیبان ایران بوده  و این کشور را همراهی می‌کند.
وی ضمن یادآوری روابط خوب دوکشور از حضور در این سمینار ابراز خوشحالی کرد و گفت: امیدوارم این سمینارها باعث همکاری‌های بیشتر دو کشور در حوزه فناوری شود.
در ادامه علی‌مرتضی بیرنگ معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی گفت: ایران در مرحله‌ی گذار به سمت  اقتصاد دانش‌بنیان است و با توجه به فعالیت دولت یازدهم و ثبت  بیش از سه هزار شرکت دانش‌بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیش از  100 خدمت مختلف به این شرکت‌ها ارائه می‌شود.
وی ادامه داد:  بیش از 50 مرکز  نوآوری و شتاب دهنده توسط معاونت علمی در کشور تأسیس شده است. همچنین با توجه به همکاری بین‌المللی با کشورهایی همچون روسیه، اتریش و چین تفاهم‌هایی رخ‌داده است.
بیرنگ از دستاوردهای این همکاری‌ها به طراحی موتور سه سیلندر که به‌تازگی توسط وزیر صنعت و معدن و تجارت و معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری رونمایی شد، اشاره کرد.
وی در ادامه با اشاره به گزارش ارائه‌شده توسط آنکتاد افزود: یکی از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه بین‌الملل ارتباط با کشور کره است.
معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی یادآور شد: پس از برگزاری جلسه سال گذشته چند همکاری مشترک بین ایران و کره‌جنوبی اتفاق افتاد. از جمله آنها همکاری در زمینه‌ی آب بین مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری و طرف کره‌ای، دوره فناوری فرهنگی (CT) بین دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه KAIST و همچنین نشست مشترک ایران و کره جنوبی در حوزه صنایع خلاق و فناوری فرهنگی بین ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و وزارت فرهنگ گردشگری و ورزش کره جنوبی بود.
در ادامه جلسه هم آقای چوی معاون مرکز تحقیقات الکترونیک و مخابرات (ETRI) کره جنوبی گزارشی در مورد نحوه‌ی همکاری آن مرکز و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و همچنین معاونت فناوری‌های ارتباطات و مهندسی اجتماعی مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری در پروژه KSP  و دستاوردهای پروژه را ارائه داد.
وی در پایان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران تشکر کرد.
در این سمینار از کشور کره‌جنوبی آقای یم سئونگ هو سفیر این کشور به همراه آقای چوی معاون مرکز تحقیقات الکترونیک و مخابرات کره‌جنوبی (ETRI)  و همراهان حضور داشتند.
نمایندگان ایران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  علی‌مرتضی بیرنگ معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی، محمدحسین سجادی‌نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در این جلسه حاضر شدند.
همچنین مدیر امور بین‌الملل مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری، رییس گروه الکترونیک، مخابرات و رباتیک مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری و نماینده پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در این جلسه حضور داشتند.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد