شش سایت رایگان برای اینکه خودتان پی‌نما بسازید

به گزارش فناوری فرهنگی، در زمان رقابت‌های سنگین روزنامه‌ها، تنها کسانی می‌توانستند نویسندۀ خوب پی‌نما شوند که خوب نقاشی می‌کشیدند. گاهی اوقات همین مسئله موجب می‌شد پی‌نماهایی عرضه شود که تصاویر بسیار زیبایی داشتند، اما چندان جالب و سرگرم‌کننده نبودند. خوشبختانه با روی‌کار‌آمدن اینترنت و ارائۀ اَشکال مختلف پی‌نما آموختیم که پی‌نما‌های سطح پایین را نپذیریم.

امروزه طرفداران مختلف پی‌نما، کسانی که تصاویر جالب و سرگرم‌کننده می‌خواهند و سبک طراحی برایشان اهمیتی ندارد، کسانی که به دنبال هنر هستند و حتی کسانی که سلیقۀ بسیار خاصی دارند هر کدام می‌توانند پی‌نمای دلخواه خود را پیدا کنند.

بهترین قسمت این پیشرفت‌ها آن است که به شما کمک می‌کند با هر استعدادی که در هنر یا کمدی دارید بتوانید پی‌نماهای خاص خودتان را بسازید. با توجه به هدفی که در نظر دارید می‌توانید از یکی از این سایت‌ها کمک بگیرید.

یک. MakeBeliefsComix.com

1

مسئلۀ رنگ یکی از محدودیت‌های این سایت است. گرچه می‌توانید رنگ زمینه را انتخاب کنید اما شخصیت‌ها سیاه و سفید باقی می‌مانند. اگر مایلید پی‌نمای خود را چاپ کنید باید خودتان دست به کار شوید و سراغ وسایل رنگ‌آمیزی قدیمی‌تان بگردید. اما اگر می‌خواهید آن را در اینترنت به اشتراک بگذارید، محدودیت‌هایی وجود دارد.

گزینه‌های از پیش تنظیم شده که کار با سایت را بسیار ساده می‌کند نیز می‌تواند محدودیت‌های اندکی‌ ایجاد کند و باعث شود پی‌نماهای شما شکل خاصی به خود بگیرد. برای هر شخصیت فقط حدود چهار حالت چهره وجود دارد. حسن این ویژگی این است که تنها در ۱۰ دقیقه می‌توانید یک پی‌نمای آنلاین قابل‌قبول بسازید.

طراح این سایت، بیل زیمرمن[۱]، نویسنده ۱۸ کتاب است. از جمله کتاب ایمان بیاورید: هدیه‌ای برای تخیل شما[۲]. او در سایت می‌نویسد: «امیدوارم با ایجاد امکان انتخاب شخصیت‌هایی با خلق‌وخوهای مختلف و امکان نوشتن گفتار و افکار برای آن‌ها خلاقیت خود را به کار بیاندازید و امکانات جدید را کشف کنید.»

دو. ابرقهرمان خود را بسازید از marvelkids.com

2

اگر شرکتی وجود داشته باشد که بداند برای ساخت یک پی‌نمای بزرگ چه چیزی لازم است شرکت مارول کاراکترز[۳] است. پس تعجبی ندارد که سایت خودآموز آن با وجود سادگی فوق‌العاده است.

از ویژگی‌هایی که آن را تبدیل به یک سایت فوق‌العاده می‌کند می‌توان به امکان انتخاب شکل مختلف برای قاب‌ها (اگر قاب مستطیلی دوست ندارید می‌توانید زیگ‌زاگ را امتحان کنید)، امکان ایجاد کتاب کمیک ۲۲ صفحه‌ای، و ابزار فتوشاپی که در اطراف صفحه حرکت می‌کند را می‌توان نام برد. شخصیت‌ها از بین ستارگان سریال کارتونی نمایش جوخه ابرقهرمانان از جمله هالک[۴]، شاهین[۵]، و ولورین[۶] انتخاب می‌شوند.

این سایت ایراداتی هم دارد. مثلاً نمی‌توانید یک پی‌نمای اصیل و جدید بسازید چون باید فقط از شخصیت‌های شرکت مارول استفاده کنید. برای اشیاء پنج انتخاب همیشگی وجود دارد و تغییر زمینه نیز ممکن نیست. از آنجایی‌که امکان ذخیره کار نیمه‌تمام در سایت وجود ندارد، احتمال این‌که بتوانید در یک جلسه یک کتاب کمیک ۲۲ صفحه‌ای کامل طراحی کنید وجود ندارد.

سه. Pixton

3

این سایت مخصوص هنرمندان است و این امکان را فراهم می‌کند تا بدون این‌که مجبور باشید از صفر شروع کنید تا حد ممکن سفارشی‌سازی انجام دهید. برای مثال، به جای فقط انتخاب رنگ لباس شخصیت‌ها، گزینه‌هایی برای انتخاب یقه، مدل، آستین، و سایز لباس هم وجود دارد. به جای اکتفا به ژست‌ها و احساسات از قبل تعیین‌شده برای شخصیت‌ها، کاربران می‌توانند روی اعضای بدن آن‌ها کلیک کنند و ژست جدیدی به آن‌ها بدهند. همچنین می‌توانند برای شخصیت‌ها چشم، گوش، بینی، و مدل مو تعیین کنند. علاوه بر این، به سادگی می‌توان از Flickr یا Google نیز تصاویری اضافه کرد.

کمیک‌های موفق هر روز برای جایگاه خاصی در بخش معتبر سایت که مربوط به معرفی ۱۰ کمیک برتر است (https://www.pixton.com/charts) رقابت می‌کنند.

چهار. ToonDoo

5

ToonDoo بین تطبیق‌پذیری خلاقانه و کاربرد آسان تعادل خوبی برقرار کرده است و نتیجه کار با آن دقیق و هوشمندانه از آب درمی‌آید. گرچه مجموعۀ گسترده‌ای از اشیا و شخصیت‌ها برای استفاده در پی‌نما وجود دارد، اما ابزاری هم در دسترس است تا خودتان بتوانید روی ریزه‌کاری‌ها کار کنید. ابزار TraitR به شما کمک می‌کند شخصیت‌های سفارشی بسازید و با DoodlR به راحتی می‌توانید رنگ کنید. اگر بخواهید از عکس‌های خودتان یا تصاویر دیگر استفاده کنید، می‌توانید با ابزار ImagineR که مخصوص عکس است روی آن کار کنید.

بر خلاف سایت‌های دیگر، می‌توانید کار نیمه‌تمام خود را ذخیره کنید تا بعداً آن را تکمیل نمایید. پس از اتمام چند نمونه می‌توانید آن‌ها را به شکل یک کتاب درآورید. انیمیشن‌ها را می‌توانید به راحتی در یک وب‌سایت قرار دهید و یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید تصاویر مورد علاقه خود را با کیفیت بالا برای چاپ خریداری کنید.

پنج. Strip Generator

شخصیت‌های استودیوی استویک[۷] Strip Generators خود را در تفاسیر طعن‌آمیزی درگیر می‌کنند. فرصت‌های خیلی زیادی برای ساخت یک استایل شخصی وجود ندارد و باید با همان چیزهایی کار کنید که سایت در اختیارتان قرار می‌دهد؛ البته این بدین معنا نیست که نمی‌توانید خلاق باشید. گالری‌های سایت با تم موضوعی سند این امر هستند.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سایت قاب‌های قابل‌تنظیم است. به طور مثال اگر می‌خواهید که خانۀ خاصی کمی پهن‌تر یا بلندتر باشد، فقط کافی است دیواره را بکشید. ویژگی ممتاز دیگر، امکان ایجاد مجموعۀ شخصی است. زمانی که عکسی را تنظیم یا ادیت می‌کنید، می‌توانید آن را برای استفادۀ دوباره ذخیره کنید.

شش. Pikistrips

6

Pikistrips عکس‌های شما را می‌گیرد و آن‌ها را تبدیل به پی‌نما می‌کند. به محض بارگذاری عکس‌های موردنظر در یک فرمت قابل‌تنظیم برای کمیک، می‌توانید حباب متن، گفتگو و اشیا را اضافه کنید. مجموعه اشیا بسیار گسترده است و محتویات آن دسته‌بندی شده است. بسیاری از دسته‌ها (مانند مدل‌های مو، کلاه‌ها، سبیل‌ها، زخم‌ها و تتوها) بدون استفاده از تصاویر خودتان به عنوان پس‌زمینه چندان جالب نخواهند شد. اگر نتوانید یک تصویر کارتونی فراهم کنید، می‌توانید از افکت تصویری «کمیک» افکت‌های دیگری برای عکس‌هایتان انتخاب کنید.

در مجموع، این سایت برای تنظیم و ادیت عکس‌هایتان جالب است (به سایت مرتبط Pikipimp.com هم مراجعه کنید)، اما برای ارتقاء کسب‌وکار چاپ سفارشی شرکت طراحی شده است (درست حدس زدید:  pikiprint). از طرف دیگر، اگر یک پد ماوس، کیف یا فنجان سفارشی با فتوکمیک دلخواه خود روی آن می‌خواهید، این بخش کاملاً درست عمل خواهد کرد.

منبع: خانه پی نمای ایران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد