بی بصیرتی برخی رسانه ها باعث امنیتی شدن یک بازی کودکانه شد

به گزارش فناوری فرهنگی،  ابوالفضل ابوترابی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان نجف‌آباد با اشاره به حوادث اخیر در نجف‌آباد و برخی بی‌بصیرتی‌های رسانه‌ها اظهار کرد: امنیت لازمه هر کشوری است، در حادثه اخیر نجف‌آباد برخی یک سری اسباب‌بازی کودکانه که تنها یک خصومت شخصی بود را به ناحق و ظالمانه به خانواده شهید حججی مرتبط کردند.

وی در ادامه افزود: برخی صاحبان قلم نیز بدون بصیرت رسانه‌ای با چه عجله‌ای با استدلال‌های مختلف این مسأله را بازتاب دادند این‌گونه حوادث نشان می‌دهد که امنیت به عنوان زیرساخت اصلی یک کشور دارای چه اهمیتی است و برگ زرین این انقلاب به امنیت موجود در کشور بر می‌گردد.

نماینده مردم شهرستان نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت امنیت در کشور گفت: امنیت در طول تاریخ سبب پیشرفت هر کشوری است که این امنیت سبب جذب سرمایه‌ها و پیشرفت جوامع خواهد شد و دوران 8 ساله دفاع مقدس و حتی در دوران کنونی و حضور نیروهای ایران در فرای مرزها همه تقویت کننده امنیت این کشور است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دستگاه قضا در کشور خاطرنشان کرد: امروز دستگاه قضایی تاوان کم‌کاری بقیه ادارات را می‌پردازد، با وجود ورودی 15 میلیون پرونده در سال زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که این میزان پرونده با توجه به جمعیت با کشور هند با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد برابری می‌کند.

ابوترابی ادامه داد: کمبود فضای اداری، کارمند و حتی قضات دادگستری از مشکلات عمده در دستگاه قضایی است که گاهی برخی از کارمندان و قضات شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و این مشکلات باعث افت کیفیت کار شده و در نتیجه نارضایتی 2 طرف هم مردم و هم دستگاه قضا را در پی خواهد داشت.

وی در مورد وضعیت شوراهای حل اختلاف نیز تصریح کرد: با آنکه شوراهای حل اختلاف به کمک دستگاه قضایی آمدند ولی باز دچار کمبود نیرو هستیم که هم‌اکنون 50 هزار نفر ایثارگرانه با کمترین حقوق در شوراهای حل اختلاف در حال فعالیت هستند و تا زمانی که پرونده‌های قضایی از ریشه حل نشود، هر چه ساختمان بسازیم، نیرو استخدام کنیم باز سال آینده کمبود داریم.

ابوترابی به برخی از مشکلات اصلی در به وجود آمدن سیر صعودی پرونده‌ها اشاره کرد و بیان داشت: آمار بالای تصادفات و کشته‌های جاده‌ای که سالانه حدود 28 هزار کشته وجود دارد که با شهدا 8 سال دفاع مقدس برابری می‌کند، به وجود آمدن پرونده‌های زیاد اختلاس و مفاسد اقتصادی، چک‌های برگشتی که طبق آماری حدود 17 میلیون چک برگشتی معادل 55 هزار میلیارد تومان که چند برابر بودجه عمرانی کشور است، وجود دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: چرا اساساً باید چنین مشکلاتی به وجود آید، چرا باید بابک زنجانی‌ها شکل بگیرند‌ و وقتی به وجود می‌آیند تیررس اول دستگاه قضا باشد و کسی نمی‌پرسد کدام دستگاه فرهنگی کم‌کاری کرده است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عوامل کاهش ورودی دستگاه قضا یادآور شد: قسمت اعظم مشکلات به مسائل فرهنگی بر می‌گردد و برای کاهش آمار پرونده که امروزه جزو نخستین جرایم در کشور توهین و ناسزا را شاهد هستیم، باید به سمت تقویت مسائل فرهنگی و نهاد فرهنگی برویم و با این رشد بی‌وقفه در پرونده‌های قضایی هر چه نیرو استخدام کنیم باز کمبود داریم و در یک تسلسل باطل قرار می‌گیرم.

وی ترسیم بهداشت قضایی را از عوامل کاهش پرونده برشمرد و گفت: یکی از لوایح مطرح شده در کمیسیون قضایی، کاهش عناوین مجرمانه است که امروز زندان‌ها تبدیل به یک دانشگاه برای پرورش مجرمان شده و با وجود کمبود بودجه برای زندان‌ها شاهد جنبه‌های منفی تربیتی در زندان‌ها هستیم و با تصویب این لایحه بسیاری از معضلات مرتفع خواهد شد.

ابوترابی از امضای تفاهم‌نامه بین دادگستری استان و شهرستان نجف‌آباد در واگذاری 2 هزار مترمربع زمین برای ساخت مجموعه جدید شوراهای حل اختلاف و اختصاص 350 میلیون تومان هزینه از طرف دادگستری خبر داد و افزود: امضای این تفاهم‌نامه نیازمند کمک خیرین برای ساخت این مجموعه است که حدود 350 میلیون تومان آن نیز توسط شهرستان پرداخت می‌شود.

منبع:بسیج نیوزکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد