برگزاری نشست خبری رویداد موپک

به گزارش فناوری فرهنگی، جلسه نشست خبری رویداد موپک (تلفن همراه، برنامه ریزی و توسعه زندگی شهری) در روز ۱۸ مهر با حضورحامیان اصلی رویداد و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهرداری منطقه ۵ برگزار شد. در این جلسه جناب آقای دکتر سید حسین حسینی دبیر اجرایی رویداد موپک، آقای دکتر سید مازیار علوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه ۵، آقای مهندس امین الشریعه قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۵، آقای مهندس میرعالی مدیر مجتمع تجاری کورش مال، آقای مهندس حمید زادمهر دبیر کارگروه دانش بنیان ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و آقای مهندس رضازاده معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک انصار حضور داشتند.

در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر حسینی ضمن تشریح ضرورت‌ها و نیاز به برگزاری رویدادهای ایده پردازی در حوزه مدیریت شهری با توجه به گسترش شهرها و افزایش استفاده از فناوری ICT در زندگی روزمره مردم، رویداد موپک را حاصل نگاه سیستمی به موضوع بکارگیری نوآوری و خلاقیت در جهت توسعه زندگی شهری در منطقه ۵ شهر تهران معرفی نمودند. در رویداد موپک (تلفن همراه، برنامه ریزی و توسعه زندگی شهری) که از دو بخش استارتاپ ویکند و نمایشگاه تشکیل شده است، سعی شده علاوه بر افزایش ورودی مورد نیاز برای توسعه موثر شهر هوشمند که همان ایده های جدید فناورانه می‌باشد، به فرآیندهای ضروری برای تبدیل ایده به محصول و خدمت توجه شده است و با توجه به شناسایی چالشهای اصلی شهری منطقه ۵ ذیل محورهای اصلی رویداد، تلاش می شود جهت دهی مناسبی برای ایده هایی که در این رویداد مطرح می شود، فراهم گردد. به منظور رفع چالشهایی که متناسب با مشکلات منطقه ۵ تهران طرح شده اند، از مربیان موضوعی در حوزه مدیریت شهری کمک گرفته شده است. همچنین به شرکت کنندگان بخش استارتاپ ویکند نیز توصیه می شود ازین موارد برای طرح ایده های خود کمک بگیرند. لذا گرچه ثبت نام برای عموم آزاد است اما از دانشجویان سراسر تهران بطور ویژه برای حضور در رویداد و طرح ایده دعوت بعمل آمده است. همچنین از مجموعه‌های مدیریت شهری و سرمایه گذاران برای حمایت از ایده‌ها دعوت بعمل آمد. در این رویداد استارتاپ ویکند در کنار نمایشگاهی برگزار می شود که استارتاپ ها نیز در آن حضو دارند تا همچنان که تیم های شرکت کننده در استارتاپ ویکند شاهد آینده خویش هستند، با مشکلات جاری و موانع بر سر راه پیشرفت خود آشنا شوند. همچنین ویژگی منحصر بفرد این رویداد این است که در مجتمع تجاری کورش برگزار می شود که در نتیجه صاحبان ایده می توانند در تعامل مستقیم با مردم قرار بگیرند و ایده های خود را بر مبنای نیاز واقعی مردم پرورش دهند. سعی ما بر این بوده که اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری را بدین صورت شکل دهیم تا بعد از رویداد نیز با استفاده از امکانات شهرداری تیم ها را مستقر کنیم تا به فعالیت خویش ادامه دهند.

آقای دکترعلوی خاطرنشان کردند که شهرهای امروزی قابل قیاس با شهرهای گذشته نیستند و این امر باعث شده ما شاهد تفاوتهای بسیاری در حوزه مدیریت شهری باشیم بطوریکه حتی با امکانات ۱۰ سال پیش هم شهرها قابل اداره کردن نیستند و ما نیز به منظور همسو شدن با سیر سریع رشد فناوری، خود را آماده می‌کنیم تا با ابزارها و تکنولوژی های بروز دنیا در جهت برطرف کردن چالش های روزمره زندگی شهری گام برداریم. بنابراین برای مدیریت هرچه بهتر شهرهای آینده، شهرداری منطقه ۵ نیز در این رویداد مشارکت معنوی دارد تا بتواند با استفاده از حتی چند مورد از خروجیهای این رویداد قسمتی از مشکلات و معضلات فعلی منطقه ۵ شهر تهران را مرتفع نماید.

آقای مهندس میرعالی بیان کردند هلدینگ گلرنگ که مجتمع کورش زیرمجموعه ای از آن می باشد، توجه ویژه ای به مبحث نوآوری و خلاقیت و بکارگیری ایده های جدید و نوین در حیطه مدیریتی خود دارد. ایشان برای نمونه به اپلیکیشن کورش مال اشاره کردند که خیلی سریع توانسته ۳۰ درصد از فروش سینماهای کورش را به خود اختصاص دهد که این امر نشانگر اثربخش بودن بکارگیری فناوری‌های نوین بوده و می تواند بهره وری ارائه خدمات و رضایت مشتری را بالا ببرد. ضمنا با اشاره به اینکه خرید بخش مهمی از زندگی روزمره مردم و یکی از محورهای رویداد موپک است، افزود ما هم در این رویداد حضور پیدا کردیم تا بتوانیم با استفاده از خروجی‌های آن در این زمینه خدمات بهتری را به شهروندان شهر تهران در حوزه خرید ارائه کنیم.

آقای مهندس امین الشریعه ضمن اشاره به ماموریت شهرداری در زمینه توسعه کارآفرینی شهری به مواردی از فعالیت‌های شهرداری منطقه ۵ در این زمینه اشاره نمود که از آن جمله می‌توان به فعالیت مرکز خدمات اجتماعی در زمینه کارآفرینی شهری، کلینیک کسب و کار و آموزش‌های مورد نیازبرای ایجاد و مدیریت کسب و کار، حمایت از کارآفرینی زنان سرپرست خانوار و قشر آسیب دیده اجتماعی و غیره اشاره نمود. دراین راستا حمایت از برگزاری رویداد ایده‌پردازی موپک که می‌تواند ورودی‌های مناسبی را برای کارآفرینی شهری فراهم آورد یکی دیگر از اقدامات شهرداری منطقه ۵ در این زمینه می‌باشد.

آقای مهندس زادمهر اشاره کردند چیزی که شهرهای امروزی برای حل معضلات خویش به آن نیاز دارند چیزی فراتر از سخت افزار و زیرساخت می باشد و می‌بایست بکارگیری موثر فناوریهای نرم در حوزه مدیریت شهری بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد. از آنجا که این مورد از اهداف ستاد توسعه فناوریهای نرم می‌باشد، ستاد نیزحامی رویداد موپک است چرا که این رویداد می‌تواند سرآغازی برای توسعه فناوری نرم در حوزه مدیریت شهری باشد.

آقای رضازاده نیز خاطرنشان کردند امروزه فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی نقش زیادی در زمینه اقتصاد شهری دارد و در حوزه بانکداری، فناوری‌های تلفن همراه بشدت کمک کننده است. ازین منظر نیز بانک انصار علاقمند است در این حوزه فعالیت نموده و حضور جدی داشته باشد تا به توسعه فعالیت‌های خود در حوزه اقتصاد شهری و بانکداری نوین بپردازد.

قابل ذکر است که فردا چهارشنبه مورخ ۱۹/۰۷/۹۶ ساعت ۱۵:۰۰ پیش رویداد موپک بصورت رایگان برگزار خواهد شد و به شرکت کنندگان گواهی شرکت درکارگاه‌های آموزشی اعطا می شود.

منبع:رویداد موپک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد