سبک اکشن ماجراجویی در بازی های دیجیتالی

به گزارش فناوری فرهنگی، سبک بازی اکشن، یا سبک بازی ماجراجویی، مسئله این نیست، مسئله ترکیب این دو سبک با یکدیگر است. سال ها بازی های اکشن سبک خاص خود را داشتند و بازی های ماجراجویی سبک خاص خود، اما ترکیب این دو سبک می توانست موجب جذابیت های زیادی شود. چرا که سبک اکشن هیجان بالاتری نسبت به سبک ماجراجویی را در خود داراست و سبک ماجراجویی پر است از معما و مسائلی که بایستی با فکر و گشت و گذار حل بشوند.

اما این ویژگی چه کمکی به جذابیت بازی می کند، در این گونه بازی ها، کاربرانی موفق هستند که هم توانایی حل پازل و معما را دارا باشند و هم توانایی واکنش‌های سریع، این افراد شاید از تک تک سبک های اکشن، یا ماجراجویی لذت نبرند، اما این سبک می‌تواند مورد علاقه آنها باشد.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه، میزان تناسب المان‌های موجود در بازی از نظر ماجراجویی و اکشن، برابر هستند، به نحوی که این بازی‌ها را نه می توان در دسته بندی اکشن قرار داد و نه در دسته بندی ماجراجویی، این مهم باعث شده که دسته بندی جداگانه ای برای این سبک در نظر گرفته شود.

شاید قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین بازی که در این سبک معرفی شده است، بازی معروف DOOM باشد، یک بازی که در کنار حرکات فیزیکی جذاب و هیجان انگیز، دارای معما و پیچیدگی هایی است که کاربر را وادار به تفکر و حل مسئله می کند. شاید در نگاه اول DOOM یک بازی اکشن به نظر برسد، اما اینکه شما با چه تجهیزات و امکاناتی و با چه راهکاری مراحل را حل کنید نیاز به ماجراجویی دارد.

البته اولین بازی ها در این سبک به بازی هایی که روی کنسول آتاری اجرا می شدند بر می گردد، دوره ای که معمولا بازی های ساده خانه ها را پر کرده بود و در سال ۱۹۷۰ حضور یک بازی اکشن ماجراجویی می توانست توجه همه را به خود جلب کند.

به هر حال اگر علاقه مند به هیجان هستید و در کنار این هیجان دوست دارید که فسفرهای مغزی خود را مصرف کنید و مغزتان را به کار بکشید می توانید از بازی‌های اکشن ماجراجویی بهره ببرید و از بازی کردن با آن ها لذت ببرید.

نظرات خود را در مورد این سبک بازی برای ما ارسال کنید، از تجربیات خود برای ما بگوید و با دوستان خود تبادل نظر کنید.

منبع: انارستان

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد