دنیای انیمیشن برای کودکانمان لبخند آفریده/ پرچمی که بالا است

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدعلی صفورا عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و دارای سابقه کارگردانی، تولید انیمیشن، نگارش و ترجمه به مناسبت روز جهانی انیمیشن شنبه ۶ آبان ماه (مصادف با ۲۸ اکتبر) یادداشتی نوشته و در اختیار مهر گذاشته است.

متن یادداشت بدین شرح است: «پس از گذشت شصت سال از آغاز انیمیشن در ایران، جامعه انیمیشن با وجود همه تنگناها و مشکلات معیشتی، نجیبانه و امیدوارانه و رو به جلو حرکت می کند.

در طی همه سال های گذشته، هنر چندبعدی، گسترده و تاثیرگذار انیمیشن بخشی از تربیت فرهنگی کودکان این سرزمین را به عهده داشته، برایشان لبخند و شادی آفریده، هیجان را به دنیای نوجوانی ارزانی داشته، اعضای خانواده ها را کنار هم نشانده و برای نسل های مختلف خاطره جمعی ساخته است.

در کنار انیمیشن های تلویزیونی، آثار تجربی انیمیشن ایران همیشه مخاطب خود را به تفکر در امور جهان زیسته واداشته و با خلاقیت قابل ستایش و بازنمایی ظرافت های فرهنگی، زیبایی و معنی خلق کرده، در جشنواره های جهانی ذوق هنری خود را به رخ کشیده و پرچم فرهنگی ایران زمین را در نقاط مختلف جهان برافراشته است.

تاریخ گواه است، انیمیشن ایران برای رسیدن به این همه، تمام توان خود را به کار گرفته است و حالا در چرخه ای دیگر  برای رسیدن به جایگاه واقعی خود و برداشتن گام های بلندتر، بازهم تلاش دارد تا به کمک مسئولان و متولیانی که از مشکلات این عرصه و بویژه از کمبود بودجه و مشکل بیکاری اطلاع دارند از چالش های پیش رو عبور کند.

در روز جهانی انیمیشن، ارادت قلبی خود را، به پیشکسوتان، اساتید، مدیران، هنرمندان و دانشجویانی که در کنار هم و تنها به ساختن می اندیشند، ابراز می دارم.

سپاس از پایداری متعهدانه شما.

محمدعلی صفورا»

منبع: نسیم آنلاین

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد