ضرورت تسریع در فرآیند تجاری‌سازی جویشگر بومی

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد خوانساری درباره پیشرفت طرح جویشگر بومی، گفت: در طرح جویشگر بومی به دنبال تسریع در فرآیند تجاری سازی حوزه این جویشگر هستیم. فرآیند ایجاد فناوری، ایجاد داده‌های محک و توسعه پردازش مورد نیاز زبان فارسی به میزان بسیارخوبی در جویشگر بومی انجام شده است.

خوانساری با اشاره به اینکه در حوزه پذیرش این جویشگر در جامعه باید بیشتر کار شود، افزود: در این حوزه نیاز به آگاهی مدارس داریم و همچنین جویشگر خاص کودک و نوجوان را باید به عنوان زنجیره فعالیت در حوزه توسعه خدمات کودک و نوجوان در فضای مجازی، داشته باشیم.

وی تاکید کرد: البته فعالان بازار کودک و نوجوان در حال حاضر از همین جویشگر استفاده می‌کنند؛ اما نیاز داریم با تسریع در این حوزه، کیفیت کار را نیز افزایش دهیم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر تغییر در روش اجرای جویشگر بومی تاکید کرد و گفت : ضرورت دارد که بخش خصوصی در جویشگر بومی سرمایه‌گذاری قابل برگشت انجام دهد. البته فضای بازارسازی این کار از طرف دولت، وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی با تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، به وجود می‌آید مانند فعالیت‌های مشابه، که در کشورهای کره جنوبی، چین و روسیه  انجام شده است.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد