دولت نباید به استارت‌آپ‌ها وام بدهد

به گزارش فناوری فرهنگی، مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات گفت: استارت‌آپ نیاز به وام ندارد، بدترین فعالیت برای جوانان تخصیص پول به منظور انجام فعالیت و کار است. جنس حمایت از استارت آپ نباید مالی باشد و دولت باید به سمت کمک به استارت آپ‌ها با رفع موانع، رفع قوانین دست و پاگیر و کمک‌های آموزشی برود تا دیگر جوانان نگاه‌شان به صندوق‌های مالی نباشد.

حمیدرضا احمدیان، مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره فعالیت دولت در حوزه استارت‌آپ‌ها گفت: در صورتی که دولت قصد تصدی‌گری در حوزه استارت‌آپ داشته باشد، استارت آپ‌ها به دولت و سرمایه‌های دولتی وابسته و در نهایت در حالت اجرایی تضعیف می‌شوند. یکی از نمونه‌های این وضعیت، مرکز تسهیل‌گری کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات است که اگر رویکرد تصدی گری و مداخله مستقیم در فرآیندها داشته باشد خود این سازمان می‌تواند یک عامل بازدارنده  شود، باید ما با توجه به انتظارمان از چنین سازمانی، تغییر رویه‌ای ایجاد کنیم تا   از بازخوردهای منفی در ایجاد و توسعه کسب وکار جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات با بیان اینکه اعتقاد داریم در حوزه  کسب و کارهای نوجو  باید موانع را حذف کنیم و بگذاریم تا جوانان خودشان مسیر را طی کنند، اظهار داشت: ما قرار نیست جاده بسازیم و به جوانان کشور بگوییم حالا بیایید از این جاده حرکت کنید. دولت در حوزه استارت‌آپ وظایفی از جمله کمک به استارت‌آپ‌ها در حوزه تجاری‌سازی و بازارسازی دارد اما دولت در این موارد نیز نباید به صورت مستقیم وارد شود.

منبع: آی تی آنالیز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد