نتفلیکس بومی کره شمالی راه اندازی شد؛ مجازات مرگ برای مشاهده محتوای کره جنوبی

به گزارش فناوری فرهنگی،  در کره شمالی برای مالکیت هرگونه محتوای رسانه ای بیگانه مجازات زندان در نظر گرفته شده. حتی اگر شهروندان این کشور محتوای تولید شده توسط کره جنوبی را مشاهده کنند، با مجازات مرگ روبرو می شوند. حالا مقامات کره شمالی از نسخه بومی سازی شده مشابه با اپ نت فلیکس برای موبایل های این کشور رونمایی کرده اند تا بدین ترتیب جمعیت رو به افزایش کاربران تلفن های هوشمند این کشور را به محتوای داخلی جذب کنند.

کمپانی نت فلیکس سریال ها و فیلم ها را در قالب سرویس اینترنتی در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این کمپانی همچنین سریال های متنوعی را نیز تولید می کند.

اپ معرفی شده در کره شمالی که «My Companion 4.0» نام دارد برای کاربران امکان مطالعه کتاب های الکترونیکی، بازی و تماشای ویدیو را فراهم می کند. همچنین اسکرین شات هایی که از این اپ منتشر شده نشان می دهند که محتوای ویدیویی شامل نمایش ها، رویدادهای ورزشی و شوهای تلویزیونی بوده و کاربران می توانند اقدام به خرید برخی محتوای ویژه کنند. البته هنوز مشخص نشده که امکان خرید چه محتوایی فراهم شده است.

در حدود یک سال پیش نیز کره شمالی از سرویس پخش ویدیویی «مانبانگ»، نوعی ست-تاپ باکس دولتی که شبکه های تلویزیونی، ویدیوهای مختلف و مقالات روزنامه ها را بر بستر اینترنت پخش می کرد، رونمایی نموده بود.

از آنجایی که کره شمالی دسترسی بسیار محدودی به اینترنت دارد و تنها تعداد کمی از سایت ها، داخل این کشور میزبانی می شوند، به نظر می رسد در پشت پرده معرفی اپ جدید و استفاده توسط کاربران، اهداف دیگری نهفته باشد؛ زیرا بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، مقامات کره شمالی دائماً در حال رصد کردن فعالیت های انجام شده در تلفن های هوشمند این کشور هستند.

منبع:انتخاب

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد