بازی‌سازی از پرسودترین و پایدارترین صنایع دهه اخیر است/ اهمیت ویژه بازی در سیاستگذاری فرهنگی

به گزارش فناوری فرهنگی، غلامرضا حمیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز در خصوص برگزاری رویدادهای گیم شو در این استان اظهار داشت: امروز دیگر بازی‌های صرفا سرگرمی نیستند و اهمیت بازی در سیاستگذاری فرهنگی به عنوان ثقل اقدامات فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بازی ها دارای اثرات مثبت و منفی هستند افزود: گرچه بسیاری ازکارشناسان تربیتی معتقدند که بازیهای رایانه ای می تواند اثرات مثبتی مانند تکامل شخصیت و رفتار، پرورش استعدادها، ایجاد خلاقیت، پرورش تمرکز و دقت ، انتقال فرهنگ و غیره را به همراه داشته باشند اما متأسفانه می شنویم که هر از گاهی اخباری از مناطق مختلف جهان به گوش می رسد که فلان نوجوان به دلیل این که مثلا ۱۵ ساعت بدون وقفه مشغول بازی با کامپیوتر بود، دچار حمله های عصبی شد و کارش به بیمارستان کشیده است.

این مقام مسئول بیان داشت: آسیب های نهانی نیز در بازی های رایانه ای نهفته است که می توان با آموزش صحیح به کودکان و نوجوان از آنها جلو گیری کرد.

حمیدی با اشاره به اینکه صنعت بازی‌های رایانه ای  برخلاف فکر و نظر و نقطه‌ دید عده‌ای، یکی از پرسودترین و پایدارترین صنایع دهه‌ اخیر است تصریح کرد:این صنعت باعث ایجاد شغل برای افراد متخصص بسیاری خواهد شد.

وی افزود :در همین راستا اولین رویداد از سلسله رویداد های گیم شو روز چهار‌شنبه ۲۲ آذر‌ماه  در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز خاطرنشان‌کرد: این رویداد به صورت ماهانه برای علاقه‌مندان حوزه بازی‌های رایانه‌ای با شعار «تلاش برای ساخت بازی‌های ایرانی» و با هدف آموزش، انتقال تجربه و ایجاد نزدیکی بیشتر بین علاقه‌مندان و فعالان حوزه بازی می شود.

منبع:ایلنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد