برند‌های برتر ایران از دید کاربران اینترنتی در سال ۲۰۱۷

به گزارش فناوری فرهنگی، با نزدیک شدن به آخرین روزهای سال 2017، گوگل به رسم هر ساله خود لغات پرتکرار و داغ جستجو شده در سال 2017 را در قالب های مختلف در اختیار کاربران خود قرار داد. از آنجا که کشور ما در این زمینه نیز توسط شرکت گوگل تحریم است، سایت پایشگر دست به کار جالبی زده است و برندهای برتر ایرانی را تقریباً با همان سبک گوگل استخراج نموده است. به نظر شما برندهای برتر ایران در سال 2017 کدام برندها بوده اند؟

به گزارش تابناک اقتصادی، گوگل به رسم هر ساله خود امسال نیز اقدام به رتبه بندی لغات پرتکرار و داغ جستجو شده در موتور جستجوی خود نموده است. این لغات در قالب های مختلف رتبه بندی می شوند و در اختیار کاربران قرار می گیرند. گوگل این کار را با استفاده از سرویس گوگل ترندز انجام می دهد. این سرویس، یکی از امکانات تحت وب شرکت گوگل است که میزان محبوبیت در جستجوی کلمات و عبارات کلیدی در موتور جستجوی گوگل را به نمایش می گذارد. گوگل ترندز حتی این قابلیت را دارد که نتایج را بر اساس یک موقعیت جغرافیایی یا یک زبان خاص فیلترگذاری کند.
کلمات داغ و جستجوشده توسط کاربران گوگل در سال 2017 را می توانید در تصویر زیر ببینید:

برند‌های برتر ایران از دید کاربران اینترنتی در سال ۲۰۱۷

از آن جا که کشور ما همچنان در فهرست تحریم گوگل قرار دارد، این شرکت و سرویس گوگل ترندز آن عبارات پرتکرار و جستجو شده توسط کاربران ایرانی را به تفکیک نشان نمی دهند. به همین منظور دپارتمان تحلیل داده پایشگر، با بررسی عبارات بیشتر جستجو شده و داغ شده در سال های 2016 و 2017 توانسته است برندهای ایرانی و جهانی بیشتر جستجو شده یا ترند شده توسط کاربران ایرانی را استخراج نماید. در ادامه به بررسی این برندها خواهیم پرداخت.

در سال 2016، 13 برند در میان عبارات پرتکرار و جستجو شده توسط کاربران ایرانی بوده است. این برندها عبارت بوده اند از: گوگل، دیوار، ساندرو، تلگرام، آپارات، بازار، ورزش 3، همراه اول، دانشگاه آزاد، شهرزاد، اول مارکت، بادران و تماشا. این برندها در سال 2017 به 16 برند ارتقا یافته است که عبارتند از: گوگل، اسنپ، بازار، پژو 2008، پرسپولیس، اینستاگرام، بام (سامانه بانک ملی)، مترجم گوگل، بامیلو، شیپور، دانشگاه آزاد، تلگرام، ورزش 3، دیوار، همراه اول و دیجی استایل.

برند‌های برتر ایران از دید کاربران اینترنتی در سال ۲۰۱۷

آنچه می توان از نتایج این بررسی به دست آورد این است که: در هر دو سال (2016 و 2017) برندهای گوگل، دیوار، بازار، تلگرام، ورزش 3، دانشگاه آزاد و همراه اول حضور داشته اند و بیشتر مورد توجه کاربران اینترنتی در ایران قرار گرفته اند. یک سری از برندهای حاضر در سال 2016 دیگر در سال 2017 مورد توجه کاربران ایرانی قرار نگرفته اند که این برندها عبارتند از: ساندرو، آپارات، شهرزاد، بادران، اول مارکت و تماشا. همچنین یک سری برندها نیز هستند که در سال 2017 مورد توجه کاربران قرار گرفته اند و در سال 2016 در فهرست پرجستجوترین و داغ ترین برندها حضور نداشته اند که عبارتند از: اسنپ، پرسپولیس، پژو 2008، مترجم گوگل، بام (سامانه بانک ملی)، اینستاگرام، شیپور، دیجی استایل و بامیلو.

از نکات جالب این بررسی می توان به این موضوع اشاره کرد که صنعت خودروسازی در هر دو سال در بین برندها پرجستجو نماینده داشته است. در سال 2016 دغدغه کاربران ایرانی در زمینه صنعت خودروسازی، خودروی ساندرو و در سال 2017، خودروی پژو 2008 بوده است. همچنین در سال 2017 دو سرویس اشتراک فیلم ایرانی یعنی آپارات و تماشا به صورت همزمان از علاقمندی های کاربران ایرانی کنار رفته اند.

در هر صورت تحلیل این گونه آمار از آن جهت که نوع علاقمندی ها و نیازها در یک کشور را نشان می دهد می تواند برای فعالان اقتصادی و مسئولین آن کشور حائز اهمیت باشد.

منبع: تابناک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد