افزایش ۵۶ درصدی واردات اسباب‌بازی!

به گزارش فناوری فرهنگی، محسن حموله با اشاره به میزان واردات اسباب‌بازی افزود: بر اساس بررسی اظهارنامه‌های وارداتی از مبادی قانونی در سطح گمرکات کشور، ماهانه نزدیک به هفت و نیم میلیون دلار صرف خرید اسباب بازی از کشورهای چین، امارات، آلمان، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا و… می‌شود. میزان واردات ۹ ماهه سال جاری نزدیک به ۶۸ میلیون دلار است که تنها ۳۰ درصد از اقلام خریداری شده را عروسک تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به رشد ۵۶ درصدی واردات اسباب بازی در شش ماه نخست سال گفت: دبیرخانه این شورا به عنوان تنها مرجع قانونی صدور مجوز ترخیص اسباب بازی از گمرکات کشور، میزان واردات اسباب بازی به ایران را در ۶ ماهه اول سال جاری نزدیک به ۵۶ درصد بیشتر از مدت مشابه نسبت به سال گذشته اعلام می‌کند.
حموله به عوامل افزایش واردات اسباب بازی اشاره و بیان کرد: یکی از دلایل این مسئله، کاهش تعرفه این کالا از ۵۵ درصد به ۲۶ درصد در سال‌های اخیر بوده که در رشد واردات اسباب بازی بی‌تأثیر نبوده است. در ضمن تعرفه قطعات اسباب بازی هم ۱۰ درصد است که پیش از این ۲۰ درصد بوده است؛ بنابراین نظارت و کنترل واردات اسباب بازی به یک عزم جدی از سوی تمام سازمان‌ها و نهادهای متولی در این حوزه نیاز دارد. وی در پاسخ به این که خبری منتشر شده که واردات اسباب بازی از چین، برابر با ۱۴۰ میلیون دلار بوده گفت: واردات در این ۹ ماه، ۶۸ میلیون دلار بوده که البته بخش عمده ای از آن به چین اختصاص داشته است.

منبع: حمایت

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد