استفاده از هولوگرام برای اسباب‌بازی‌های ایرانی ضروری است

به گزارش فناوری فرهنگی، محسن حموله روز جمعه در گفت‌وگو با ستاد خبری سومین جشنواره کالاهای فرهنگی(جایزه فیروزه) اظهار داشت: شورای نظارت بر اسباب بازی از سال ۹۱ بر اساس مصوبه این شورا برای تمامی اسباب بازی‌هایی که مجوز تولید داخل در کشور را دارند آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: به منظورمعرفی بیشتر هولوگرام‌های شورای نظارت بر اسباب‌بازی در سطح جامعه به ویژه مراکز عرضه این محصولات، طرح ثبت‌نام الکترونیکی واحدهای فروش اسباب‌بازی تحت عنوان اسباب بازی های ایرانی شناسنامه‌دار شدن  از طریق توزیع برچسب‌های معرفی هولوگرام طی بخشنامه‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است در سطح کشوردر حال انجام است.

حموله افزود: این هولوگرام‌ها  شامل نام طراح، شرکت و تعداد تیراژاست که شناسنامه آن اسباب بازی شناخته می شود و خانواده ها و مخاطبین می توانند با ارسال شماره درج شده بر روی این هولوگرام ها به سامانه پیامکی  ۳۰۰۰۷۴۰۱۰ آن اسباب بازی را استعلام کنند وهیچ گونه هزینه ای برای خانواده ها ندارد.

وی با اشاره به طرح شناسنامه دار شدن اسباب بازی های ایرانی گفت: در حال اجرای طرح شناسنامه دار شدن اسباب بازی های ایرانی هستیم که باید تمامی فروشگاه هایی که اسباب بازی عرضه می کنند، برچسب اطلاع رسانی اسباب بازی های ایرانی که شناسنامه دار شده است را، در مدخل ورودی نصب کنند و در سامانه شورای نظارت بر اسباب بازی ثبت نام الکترونیکی کنند.

رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر ارزشیابی اسباب بازی افزود:واحدهای عرضه کننده اسباب بازی در این طرح می‌توانند با دریافت برچسب‌های مورد نظر از سوی اتحادیه‌های مرتبط، از طریق وب‌سایت اینترنتی دبیرخانه به نشانی www.toycouncil.com و ورود به بخش ثبت‌نام الکترونیکی، اطلاعات واحد فروشگاهی خود را ثبت و کد ۱۷ رقمی دریافت کنند.

حموله با بیان اینکه  ثبت نام الکترونیکی برای ما حائز اهمیت است گفت:تمامی فروشگاه هایی که اسباب بازی عرضه می کنند باید در مواقعی که می خواهند سفارش اسباب بازی بدهند توجه کنند که آن ها  برچسب هولوگرام شورای نظارت بر اسباب بازی را داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه متاسفانه برخی از عرضه کنندگان اسباب بازی فاقد هولوگرام هستند که این از نظر قانونی تخلف حساب می شود.

وی با اشاره به اینکه تولید کننده ها و طراحان بازی سازی می توانند با مراجعه به غرفه شورا در این نمایشگاه از تخفیف ۲۵ درصدی ثبت و و برای سفارش هولوگرام از تخفیف ۱۵ درصدی استفاده کنند.

 تا کنون ۶ میلیون برچسب هولوگرام از شورای نظارت اخذ شده است

حموله ادامه داد: تاکنون ۶ میلیون برچسب هولوگرام از شورای نظارت بر اسباب بازی اخذ کردند همچنین از سال ۸۱ تا ۹۶ تعداد ۲ هزار ۷۵۲ طرح اسباب بازی و سرگرمی در شورای نظارت و ارزشیابی ثبت و گواهی نامه صادر شده است.

وی گفت: از سال ۹۱ تا کنون نیز ۵۴۱ اسباب بازی مجوز تولید گرفتند که شورای نظارت بر ارزشیابی اسباب بازی ها را دسته بندی در گروه های مهارتی حرکتی، آموزشی کمک آموزشی، فکری، فرهنگی هنری، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه ای کرده است  که هر کدام از این اسباب بازی ها در یکی از این گروه ها قرار می گیرد و گواهی مربوطه را اخذ می کند.

متولی استاندارد اسباب بازی ملی است

وی خاطر نشان کرد:  استاندارد اسباب بازی با شورای نظارت بر ارزشیابی نیست، استاندارد اسباب بازی از سال ۸۱ اجباری شده که متولی آن سازمان ملی استاندارد است که باید اسباب بازی های ایرانی واسباب بازی هایی که به کشور ورود پیدا می کنند آزمایش  و بررسی های لازم را بر روی آن ها انجام بدهد.

حموله با اشاره به اینکه ما در حوزه اسباب بازی نیازمند یک اتحادیه مستقل هستیم  که بتواند کارهای تولید کنندگان و کسانی که در صنعت اسباب بازی فعالیت می کنند را سروسامان بدهد.

وی افزود:معضلی که ما با آن روبرو هستیم این است که  در حال حاضر اتحادیه اسباب بازی تولیدات داخلی  با اتحادیه نایلون و پلاستیک است و اسباب بازی های وارداتی  که از طریق گمرک وارد می شود با اتحادیه خرازان است، که نبود اتحادیه مستقل باعث مشکلات شده است.

سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی (جایزه فیروزه) از ۱۳ تا ۱۷ دی ماه در مجموعه نمایشگاهی بوستان گفتگو برپا است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد