کیفیت صنعت نوشت افزار در جایزه فیروزه بررسی شد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه»، نشست ارتقای کیفیت صنعت نوشت افزار که بعد از ظهر جمعه ۱۵ دی همزمان با سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه» با حضور محمودرضا صنعتکار و امیر شیخ الاسلامی مدیران شرکتهای تولیدی برگزار شد.

در این نشست، امیر شیخ الاسلامی در سخنانی با اشاره به لزوم توجه به تولید کیفیت نوشت افزارها گفت: زمانی که خواستیم کار خود را شروع کنیم تصمیم گرفتیم کارهای خود را با استاندارد و کیفیت خوب و مناسب تولید کنیم، اگرچه استانداردهای موجود در این حوزه خیلی قدیمی است و باید به روزرسانی شود، به همین دلیل تصمیم گرفتیم به دنبال استانداردسازی دراین حوزه برویم.

وی افزود: با حضور در نمایشگاه های مختلف تلاش کردیم سلیقه مخاطبان خود را بهتر و مناسب تر بشناسیم به همین دلیل در تعامل مستقیم با مصرف کنندگان نگاه بازار را شناسایی کردیم و سعی کردیم خود را به آن نزدیک کنیم.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه ارائه کار جدید را در اولویت کارهای خود قرار دادیم، عنوان کرد: همواره یکی از مشکلات دفترها این بود که گوشه های دفتر خم یا بلند می شد در این زمینه ما برای نخستین بار لبه دفترها را گرد کردیم که با اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد و می توان به جرات گفت که الان ۶۰ درصد دفترهای موجود در بازار از لبه های گرد برخوردار است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت مجمع تولیدکنندگان نرم افزار ایرانی اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مسیری که مجمع انتخاب کرده خیلی خوب است و معتقدم در این زمینه باید خیلی زودتر وارد می شد اما خوشحالم که اکنون در مسیر درست و مناسبی حرکت می کند.

وی با بیان اینکه باید از تولید محصولات فرهنگی حمایت شود، عنوان کرد: مردم به دنبال تولیدهای متنوع و با کیفیت هستند و خوب است اگر بتوانیم در این زمینه تولیداتی داشته باشیم که ایرانی باشند و از قیمت خوبی برخوردار باشند با استقبال خوبی از سوی آن ها روبرو می شویم.

شیخ الاسلامی همچنین درباره قیمت نوشت افزارهای ایرانی گفت: قیمت این کالاها باید به حدی از تعادل بسد که همه مردم با توان اقتصادی مختلف بتوانند از این محصولات خریداری کنند، زیرا هنوز هم عده ای از مردم هستند که به دنبال دفاتر به اصطلاح تعاونی هستند که قیمت پایین تری دارند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر بازار نوشت افزار ایرانی بازار خوبی برای صادرات و رقابت دارد و ما با حضور در نمایشگاه های خارجی و بین المللی همواره سفارش هایی از اروپا داریم ولی به دلیل برخی مشکلات نمی توانیم تعامل داشته باشیم.

در بخش دیگر این نشست، محمودرضا صنعتکار درباره قیمت دفاتر و نوشت افزارها گفت: اگر تولیدکنندگان این حوزه در تعامل و همکاری با یکدیگر به اتحاد برسند تا بتوانند کالایی با کیفیت خوب و قیمت مناسب تولید کنند، می توانیم در تعامل مستقیم با شرکت های تعاونی و سازمان های مختلف، دفاتری را با قیمت پایین تر به دست مخاطبان برسانیم و بخش زیادی از جامعه هدف و مصرفی را در اختیار داشته باشیم.

وی با اشاره به چالش های تولید نوشت افزار در کشور نیز عنوان کرد: متاسفانه نظارت درستی بر تولید این آثار وجود ندارد و تاکنون درباره کیفیت و استانداردسازی در این حوزه اقدامی انجام نشده است.

صنعتکار با بیان اینکه در این زمینه بزرگترین چالش ما فرهنگسازی است، تاکید کرد: باید اقداماتی انجام شود که دیدگاه مصرف کننده ایرانس نستب به کالاهای ایرانی تغییر پیدا کند، زیرا کیفیت بخشی از تولیدات صنعت نوشت افزار کشور حتی با کشورهای اروپایی و امریکایی رقابت می کند، اما مساله اینجا است که ما هنوز خودمان را باور نداریم و جنس چینی و اروپایی را بهتر از تولیدات داخل کشور می دانیم.

وی همچنین درباره تناوب کیفیت با قیمت در نوشت افزارها توضیح داد: این موضوع نکته مهمی است که باید به آن دقت کرد، زیرا از نگاه مصرف کننده سه عامل کیفیت، قیمت و بسته بندی محصول اهمیت ویژه دارد و اهمیت این موضوع معمولا از سوی تولیدکننده ها نادیده گرفته می شود، در حالی که بسته بندی و طراحی روی جلد بسته بندی، مشتری را به سمت کالا می کشاند.

سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه» از ۱۳ تا ۱۷ دی ماه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برپا است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد