مشکلات‌تان را در اتحادیه خودتان حل کنید!

به گزارش فناوری فرهنگی،سورنا ستاری، معاونت علمی ریاست جمهوری در همایش بزرگ کارآفرینان استارت‌آپی کشور، با بیان اینکه همایش یلدای کارآفرینان استارتاپی دورهمی بخش خصوصی است و جای ما دولتی‌ها نیست، اشاره کرد که از سال گذشته تاکنون در اکوسیستم اتفاقات مثبتی افتاده است؛ «در اکوسیستمی که من دوستش دارم، ارزشش به وجود آدم‌های آن است. کما اینکه با نخستین مطالعاتی که تیم تحقیقاتی ما روی پدیده «سیلیکون‌ولی» انجام داد، متوجه شدیم که وجود افراد و فعالان این حوزه است که سیلیکون‌ولی را ایجاد کرده است. کما اینکه مثلا در دوبی چنین پدیده‌ای وجود ندارد.»
وی ادامه داد: «ما در حوزه‌هایی ضعف جدی داریم به‌ویژه در حوزه پذیرش ریسک. بخش خصوصی می‌تواند محیط کسب‌وکار را بهبود ببخشد. اقتصاد نفتی که برای هر بخش‌ آن باید اجازه‌ای گرفته شود و برای هر مجوزی هم مشکلاتی وجود دارد که گاه موجب فساد و رانت می‌شود، نمی‌تواند گره‌گشای این حوزه باشد‌ بلکه این بخش خصوصی است که باید گام‌های محکمی بردارد. خود شما به‌عنوان فعالان اکوسیستم باید کمک کنید تا اکوسیستم بیش از این شکل حرفه‌ای به‌خود بگیرد. یکی از راه‌ها، حفظ اتحاد داخلی است. چون یکی از مسائلی که ما را بسیار اذیت می‌کند، شکایت‌هایی است که کسب‌وکارها از همدیگر دارند که به نوعی خودزنی محسوب می‌شود.»
ستاری همچنین گفت: «ما کمک کردیم و تلاش‌مان این بوده که اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی راه‌اندازی شده ولی به نظر ما هنوز خوب کار نکرده است. من از شما می‌خواهم که اتحادیه را سر و سامان دهید و مشکلات‌تان را در اتحادیه خودتان حل کنید. مشکلات‌تان را در فضای وب و در دستگاه‌های مختلف پخش نکنید. بحث رقابت چیز دیگری است و پخش اخبار ناخوشایند، کل اکوسیستم را زیر سوال می‌برد و به مجموعه استارت‌آپی ضربه می‌زند. بنابراین اخبار منفی از همدیگر پخش نکنید به این خیال که در حال رقابت هستید چون آسیبی که ایجاد می‌کنید، متوجه خودتان هم می‌شود.»
معاون ریاست جمهوری در ادامه مشکلات این حوزه را زیاد دانسته و اضافه کرد که خودتان نباید به افزایش این مسائل و مشکلات کمک کنید. وی با اظهار امیدواری از اینکه اکوسیستم در فرایند رشد بیشتر قرار گیرد، گفت: «اکوسیستم به سمت حوزه‌هایی چون سلامت هم سوق یابد تا بتواند مشکلات شهری چون آلودگی هوا را مدیریت کنند تا اکوسیستم حالت چندبعدی داشته باشد و استارت‌آپ‌هایی در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی شوند.» ستاری در پایان گفت: «اکوسیستم تنها از شتاب‌دهنده و ایده تشکیل نمی‌شود و سیستم‌های مالی و حضور جدی در بورس نیز باید به اکوسیستم اضافه شوند و در این مسیر هم گام بردارد.»

منبع: شنبه مگ

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد