عروسک‌های ایرانی در دست شاهزادگان عربی

به گزارش فناوری فرهنگی، برگزاری نمایشگاه گردشگری فرصت خوبی برای شناخت برخی هنرمندان گمنامی بود که با هنر و ابتکارات، کارهای بزرگی انجام داده بودند و نمایش این ابتکارات نیز بازدیدکنندگان را نیز به محصولات‌شان علاقه مند کرده بود.

در بین انواع دکورهای با المانهای رنگی و سوغاتی استانهای، 4 عروسک در غرفه استان سیستان و بلوچستان، هر رهگذری را به خود جلب می‌کند، عروسک‌های با لباس‌های محلی دخترانه و پسرانه که سازنده آن؛ نام هر عروسک را نیز به یک اسطوره و میراثی اختصاص داده است.

«مریم قربانی» بانوی مشهدی که با دخترش در نمایشگاه حضور دارد و  چند سالی است در سرزمین پهلوانان سُکنی گزیده است، درباره ساخت این عروسک‌ها که دائماً نیز آنها را بچه‌های خود خطاب می‌کند، به تسنیم توضیح می‌دهد: هر کدام از این پسرها و دخترهای بنده به نامی شناخته می‌شوند و اسامی آنها هامون، اوشیدا، نوهان و ماهکان است.

خجالت‌های گردشگری از “سرویس بهداشتی” تا “تابوهای قدیمی”

چرا به «تهران» فحش می‌دهیم؟!

این بانوی هنرمند ادامه می‌دهد: هر کدام از این عروسک‌های بومی و محلی، نماد فرهنگ، قومیت و عامل معرفی بیشتر سیستان و بلوچستان خواهند بود، بطوریکه در یکی از بازدیدهای که شاهزاده ای از عمان از این عروسک ها داشت، هر 4 عروسک را خریداری کرد.

منبع: تسنیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد