با اهدای اسباب بازی، شادی را به وسعت ایران بگسترانیم

به گزارش فناوری فرهنگی، با اهدای اسباب بازی‌های مازاد و قابل استفاده خود به کودکان محروم، شادی را به وسعت ایران گسترش دهید.

یادآوری دوران کودکی هر یک از ما خاطره اسباب بازی‌هایمان را برای ما زنده می‌کنند. اسباب بازی‌هایی که شادی را به ما هدیه دادند و همدم تنهایی‌هایمان بودند.

اما شاید باور این مسئله برای بسیاری از ما سخت باشد درحالیکه فرزندان ما خسته از بازی با انبوهی از اسباب بازی سرگرم بازی‌های رایانه‌ای هستند، در این سرزمین کودکانی زندگی می‌کنند که هیچ تصوری از اسباب بازی ندارند.

بازی بزرگ‌ترین جلوه حیات دوره کودکی است و بهترین وسیله برای رشد و شکوفایی احساسات کودک و شایسته‌ترین راه برای پرورش هیجان‌ها وعواطف است به همین خاطر اسباب بازی‌ها نقش مهمی در رشد و تحول کودکان دارند.

قصه اسباب بازی‌ها

توجه به ابعاد روحی و روانی کودکان سبب شده تا «انجمن خیریه قصه اسباب بازی‌ها» با اهدای اسباب بازی به کودکان نیازمند و ایجاد فضای بازی در مناطق محروم به دنبال تحقق آرزوی کودکانی باشد که داشتن اسباب بازی و استفاده از امکانات تفریحی بخشی از رویای آن‌هاست.

این انجمن (با شماره ثبت ۴۰۵۶۱ از وزارت کشور) که به عنوان نهادی مردمی و کاملاً مستقل تنها با حمایت دوست داران کودکان مشغول به فعالیت است در اولین قدم با جمع آوری اسباب بازی‌های دست دوم و قابل استفاده ضمن کمک به حفظ سلامت محیط زیست، آن‌ها را پس از تفکیک و تنظیف به چرخه بازی کودکان در مناطق محروم باز می‌گردانند.

به این ترتیب اسباب بازی‌هایی که در منزل هر یک از شماست و شاید به هر دلیل به آنها نیاز ندارید، می‌تواند شادی بخش فرشتگانی کوچک در گوشه‌ای دیگر از این مرز و بوم باشند.

همچنین کودکانی که اسباب بازی‌های مازاد خود را به دوستان نیازمند خود هدیه می‌کنند، بخشش را از کودکی می‌آموزند و حس ارزشمند کاری که انجام داده‌اند را بیش از پیش احساس می‌کنند.

چگونه قصه ساز شویم؟

انجمن قصه اسباب بازی‌ها در تهران و بیش از ۳۰ شهر ایران آماده دریافت اسباب بازی، کتاب داستان، لباس بچه گانه، نوشت افزار، وسایل ورزشی و کمک آموزشی برای ارسال به نقاط محروم ایران و تجهیز اتاق بازی در این مناطق است. شرط تحویل وسایل صرفاً سالم و قابل استفاده بودن آنهاست.

برای تحویل در تهران محدوده محل سکونت خود را از طریق شماره تلفن‌های انجمن اعلام فرمایید تا نزدیک‌ترین رابط به شما معرفی شود و برای تحویل در سایر شهرها نیز رابطین ما آماده دریافت هدایای شما هستند.

قهرمانان بخشش، سفیر شادی

شما می‌توانید از فرزندانتان با اسباب بازی‌هایی که برای اهدا کنار گذاشته‌اند عکس بگیرید و برای انجمن ارسال کنید. تصاویر این «قهرمانان بخشش» که بخشنده بودن را تمرین کرده‌اند و سفیران شادی این سرزمین هستند از طریق سایت و کانال انجمن قصه اسباب بازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد شد.

تکمیل کننده زنجیره شادی باشیم

انجمن قصه اسباب بازی‌ها از علاقمندان به فعالیت‌های خیرخواهانه و نیکوکاران محترم برای تکمیل کردن زنجیره شادی و گسترش شادی در میان کودکان محروم ایران زمین دعوت به همکاری می‌کند.

چنانچه تمایل دارید نماینده قصه اسباب بازی‌ها در شهر خودتان باشید، حامی مالی فعالیت‌های خیرخواهانه انجمن باشید و یا در جمع آوری، تفکیک، تعمیر و بسته بندی به جمع داوطلبان مهربان انجمن بپیوندید، با ما در تماس باشید.

از کجا شروع کنیم؟

در صورتیکه تمایل به اهدای اسباب بازی دارید، علاقمند به همکاری هستید و یا قصد دارید از روند فعالیت‌های انجمن و نحوه توزیع لوازم اهدایی مطلع شوید، می‌توانید به سایت انجمن قصه اسباب بازی‌ها به آدرس www.ghab-charity.ir مراجعه کرده و یا از طریق کانال تلگرامی @gheseh94 و صفحه اینستاگرام gheseh_asbabbazia پیگیر جدیدترین اقدامات، اخبار و گزارش‌های انجمن باشید.

 

منبع:تصویر روز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد