رونق صنعت گردشگری به کمک استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری رئیس بنیاد ملی نخبگان دربازدید از استارتاپ علی بابا با اشاره به آینده روشن صنعت گردشگری و سفر، اظهار کرد: با شکل گیری و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی، آینده بسیار مطلوبی در انتظار گردشگری و سفر است و این کسب و کارها می‌توانند با ارائه خدمات در دسترس و مطلوب ضمن جذب گردشگر داخلی و خارجی، اقتصاد این صنعت را متحول کنند.
وی بهترین زیرساخت برای توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی را ایجاد زیست‌بوم مساعد کارآفرین این کسب و کارها دانست و گفت: این زیرساخت باید با حمایت دولت تسهیل گری آن اما بدون دخالت دولت در روند فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و با ایجاد میدان فعالیت بخش خصوصی شکل می‌گیرد. دولت با حمایت و راهبری بستری فراهم می‌کند تا این کسب و کارها تحول جدی را در اقتصاد کشور رقم بزنند.
ستاری، با بیان این‌که کسب و کارهای خلاق و دانش‌بنیان با نوآوری نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده فضای اقتصادی کشور را دست‌خوش تحول می‌کنند، افزود: این کسب و کارها با نگرش تازه‌ای که به اقتصاد و اشتغال دارند، بازارهای کسب و کارهای جدید را گسترش می‌دهند.
خلق تجربه شایسته سفر با یک استارتاپ ایرانی
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، از بخش‌های تحقیق و توسعه، مدیریت بازار و ارتباط با مشتریان استارتاپ علی‌بابا یکی از کسب و کارهای استارتاپی ارائه دهنده خدمات در حوزه سفر و گردشگری دیدن کرد.
این استارتاپ سال 1393 کار خود را آغاز کرده است و در این مدت توانسته است بیش از 3 میلیون بلیط در اختیار مشتریان قرارا دهد و با رشد 20 درصدی برای به دست گرفتن سهم 45 درصدی از بازار سفر آنلاین حرکت می‌کند.
استارتاپ علی‌بابا، در حالی‌که 20درصد از فروش بلیط هواپیما و 15درصد از فروش بلیط قطار را در اختیار دارد، بنای کار خود را بر توسعه و تحول صنعت گردشگری قرار داده است.

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد