۳۰ درصد درآمد اپلیکیشن‌نویسان ایران در دست بازی‌سازان است

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد جواد آذری جهرمی با انتشار توییتی اعلام کرد: با وجود اینکه حدود چهار درصد از توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای موبایل محور ایران مشغول توسعه بازیها هستند اما 30 درصد از درآمد کل توسعه‌دهندگان را به خود اختصاص داده‌اند‌‌.

وزیر ارتباطات با اشاره به گزارشی بهمن ماه بزرگترین اندروید مارکت ایرانی گفت: نکته جالب دیگر متوسط اشتغال بالاتر این کسب‌وکارهای نوپا نسبت به سایرین است.

به گزارش تسنیم، آمار بخشی از این گزارش در توییت وزیر ارتباطات آمد اما براساس نمونه آماری کافه بازار، از مجموع بیش از 19 هزار تیم توسعه دهنده ایرانی بیش از هفت هزار توسعه دهنده در دسته توسعه‌دهندگان فعال قرار می‌گیرند که حداقلهای درآمدی یا نصب فعال را داشته‌اند.

علاوه بر اینکه در گزارش مذکور به ایجاد بیش از 20 هزار شغل مستقیم توسط این صنعت اشاره کرده و با بیان اینکه قضاوت درباره تعداد شاغلان غیرمستقیم سخت است، گفته که با این حال براساس داده‌ها پیش‌بینی می‌شود در بخشهای حمل‌ونقل، حمل بار، غذا و خوراکیها، خدمات منزل و خودرو، خدمات پزشکی، فروشگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی حداقل 490 هزار شاغل انفرادی یا بنگاه اقتصادی از خدمات برنامه‌های موبایلی بهره می‌برند و به کمک این بستر با مشتریان خود در ارتباط هستند.

همچنین 63 درصد شاغلان این صنعت مدارک دانشگاهی دارند و توسعه دهندگانی که به درآمد و نصب فعال بیشتری رسیده‌اند از تعداد شاغلان با مدارک دانشگاهی بیشتری برخوردار هستند.

منبع: تسنیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد