استفاده از نوشت افزارهای داخلی زمینه ساز اشتغال در کشور

به گزارش فناوری فرهنگی، اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیرامون موضوع جایگزینی نوشت افزار‌ها و اسباب بازی‌های خارجی به جای ایرانی عنوان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید برتولید ملی دارند و استقلال سیاسی ما نیز زمانی تحقق می‌یابد که استقلال اقتصادی داشته باشیم، بنابراین تولید ملی و استقلال اقتصادی در کشور ضرورت دارد.
وی بیان کرد: تاکید بر مصرف تولیدات داخلی بر اشتغال زایی تاثیرگذار خواهد بود، و در صورتی که بتوانیم بازار نوشت افزار و اسباب بازی‌ها را توسط تولیدات داخلی به دست گیریم، اشتغال زایی در این زمینه موفقیت آمیز خواهد بود.
مسعودی در زمینه اهمیت استفاده از نوشت افزار‌های ایرانی اظهار داشت: لوازم التحریر و نوشت افزارها، نماد فرهنگی جامعه را به نمایش خواهد گذاشت.
وی تصریح کرد: نزدیک به نود درصد طرح‌های نوشت افزاری کشور داخلی نیست، و با توجه به رشادت‌های شهدا و قهرمانان در کشور، بایستی رشادت‌های این شخصیت‌ها به نسل آینده منتقل شود، که این کار با تبلیغ بر روی نوشت افزار‌ها امکان پذیر خواهد بود.
مسعودی عنوان کرد: در استفاده از نوشت افزار‌ها بایستی به کیفیت توجه شود، در صورتی که جنس باکیفیت ایرانی با قیمتی مناسب، متنوع، جذاب وزیبا به بازار عرضه شود، می‌تواند به راحتی جایگزین نوشت افزار‌های خارجی شده و فروش آن نسبت به نوشت افزار‌های خارجی افزایش می‎یابد.
وی بیان کرد: بایستی فرهنگ سازی کرد بدین صورت که استفاده از نوشت افزار‌های ایرانی از طریق آموزش و پرورش در بین دانش آموزان تبلیغ و نیز با حمایت دولت از واحد‌های تولیدی می‎توان زمینه استفاده از تولیدات ملی را فراهم کرد.
مسعودی در پایان یادآور شد: متاسفانه امروزه با گسترش فضای مجازی و دسترسی کودکان به اینترنت بلوغ زود رس در جامعه افزایش یافته، که خطری جدی برای جامعه به همراه دارد.

منبع: بسیج نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد