پیش بینی مرگ متن تا 5 سال دیگر / فیسبوک تماما ویدئویی خواهد شد؟

به گزارش فناوری فرهنگی،مرگ محتوای متنی در اینترنت با سرعت زیادی ادامه دارد و اکنون یکی از مقامات فیسبوک به شکل جدی اعلام کرده است که محتوی این شبکه اجتماعی تا 5 سال آینده تماما ویدئو خواهد بود.

«نیکولا مندلسون» قائم مقام فیسبوک در اروپا، خاورمیانه و آفریقا که در نشست بین المللی «قدرتمندترین زنان دنیا» سخنرانی میکرد، اشاره کرده که محتوی ویدئویی در اینترنت سریع تر از هر آنچه که افراد تصور میکنند در حال توسعه و گسترش است.

بر اساس گزارشی که وی منتشر کرده است طی یکسال گذشته میانگین تماشای روزانه ویدئو در شبکه اجتماعی فیسبوک از 1 میلیارد مورد به 8 میلیارد مورد افزایش پیدا کرده است و کاربران به شکل متوسط روزانه برابر با 100 میلیون ساعت ویدئو را در این شبکه اجتماعی از طریق موبایل تماشا میکنند.

پیش بینی مرگ متن تا 5 سال دیگر / فیسبوک تماما ویدئویی خواهد شد؟

بر همین اساس ویدئوهای زنده 10 برابر ویدئوهای ضبط شده کامنت و نظر دریافت میکنند و در عوض حجم متن نوشته بر روی این شبکه اجتماعی به سرعت در حال تنزل است.

این همه بیانگر این است که به احتمال بسیار زیاد در چند سال آینده شاید شبکه اجتماعی فیسبوک تبدیل به یک شبکه اجتماعی مبتنی بر محتوی ویدئویی خواهد بود و این موضوع شاید برای همه کاربران آن یک نوع نگرانی را موجب شود.

مندلسون در پاشخ به این سوال که آیا این خود فیسبوک نیست که با استفاده از الگوریتم های خاص ویدئو را به متن ترجیح میدهد؟ گفت: این موضوع هیچ ارتباطی به الگوریتم های فیسبوک نداشته و یک موضوع کاملا مبتنی بر ترجیح کاربران است.

پیش بینی مرگ متن تا 5 سال دیگر / فیسبوک تماما ویدئویی خواهد شد؟

چندی پیش زاکربرگ خود بر اهمیت ویدئو و محتوی ویدئویی تاکید بسیار زیادی کرده بود اما اکنون قائم مقام شرکت فیسبوک پا را از این هم فراتر گذاشته است و پیش بینی میکند که تا 5 سال دیگر احتمالا شاهد مرگ متن خواهیم بود.

وی در تشریح این موضوع گفته است که در حالی که دنیای ما مملو از اطلاعات است بهترین راه برای گفتن داستان های مختلف، ویدئو است. ویدئو اطلاعات زیادی را در زمان کم عرضه میکند و همین موضوع به ما امکان میدهد که حجم عظیمی از اطلاعات را در بازه زمانی اندکی دریافت کنیم.

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد