نقش کانون پرورش فکری در حوزه کودکان باید هدایت‌گری باشد

به گزارش فناوری فرهنگی،معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی، بر لزوم نقش هدایت‌گری کانون پرورش فکری در حوزه فرهنگی کودک و نوجوان تاکید کرد.

محمدرضا واعظ‌ مهدوی در حاشیه بازدید از فعالیت‌های کانون در ویژه‌ برنامه «مهمانی مهر و نیایش» اظهار کرد: آن‌ ‌چه امروز شاهد بودم نشان از توان ‌مندی، تجربه و تخصص بالای مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.
وی افزود: فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای که کانون به کودکان و نوجوانان ارایه می‌د‌هد بسیار به رشد فکری، مغزی و تقویت ارتباط میان فعالیت مغز و دیگر اعضای‌ بدن بچه‌ها کمک می‌کند و این کاری ارزشمند است.
واعظ ‌مهدوی، با اشاره به لزوم توسعه‌ فعالیت‌های کانون گفت: نکته‌ای که به نظر می‌رسد برای گسترش فعالیت‌ها و محصولات کانون لازم است و مورد توجه بیشتری قرار گیرد این است که تولیدات و خدمات این مجموعه نیازمند بازاریابی و مخاطب‌یابی بیشتری است.
وی افزود: منظور از بازاریابی تنها پرداختن به فعالیت اقتصادی نیست بلکه هدف، ایجاد نیازهای جدید و جذب افراد برای محصولات و خدماتی است که مجموعه‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مخاطبان خود ارایه می‌دهد.
معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بیان کرد: امروز کتاب، عروسک‌ و دیگر سرگرمی‌های کانون هنوز در دسترس تمامی کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها قرار ندارد و در فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌شود درحالی که در بیشتر این فروشگاه‌ها یا اسباب‌بازی فروشی‌ها عروسک و اسباب‌بازی‌های خارجی عرضه می‌شود.
وی گفت: پرسشی که اینجا مطرح است این‌که چگونه تولیدکنندگان خارجی از آن سوی مرزها نیازهای ما را شناسایی و محصولات خود را وارد فروشگاه‌ها کرده‌اند اما محصولات ما نتوانسته به این فروشگاه‌ها ورود پیدا کند، این‌جا است که متوجه نقطه قوت آن‌ها در بازاریابی و ضعف ما در این حوزه می‌شویم.
واعظ ‌مهدوی همچنین اظهار کرد: کانون باید در حوزه فرهنگی کودک و نوجوان به عنوان یک ستاد هدایت‌گر فعالیت کند و کمتر به کارهای اجرایی بپردازد، در نقاطی لازم است حضور یابد و مجریان را شناسایی و فضا را برای فعالیت آن‌ها فراهم کند
وی افزود: از طریق رایزنی با مجلس و ارگان‌های مختلف دولتی تسهیلاتی را برای کسانی که قصد همکاری با این مجموعه برای گسترش عرضه محصولات و خدمات را دارند، ایجاد کند تا هم افراد با انگیزه بیشتر به این عرصه ورود پیدا کنند و هم درآمدزایی داشته باشد.
معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تاکید بر افزایش فعالیت مراکز فرهنگی ‌هنری برای ارایه خدمات خود به طیف گسترده‌تر مخاطبان گفت: این مجموعه به عنوان متولی اصلی شناسایی و رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما بیشتر به خانواده‌ها معرفی شود.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی با بیان این‌که در شهرداری‌ها محل‌هایی با عنوان خانه اسباب‌بازی برای بچه‌ها ایجاد شده گفت: لازم است کانون با شهرداری تعامل بیشتری داشته باشد تا زمینه ‌حضور مربیان با تجربه و متخصص این مجموعه در خانه اسباب‌بازی‌های شهرداری فراهم شود و رشد فکری کودکان به شکل صحیح‌تری صورت گیرد، گرچه تمام مباحث مطرح شده مستلزم نقش ستادی و هدایت‌گری کانون در این عرصه است.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد