قصد راه‌اندازی یک پیام‌رسان دولتی نداریم/ضریب نفوذ اینترنت ۳۷ درصد

به گزارش فناوری فرهنگی،  معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات گفت: ایجاد یک پیام‌رسان ایرانی در دستور کار جدی وزارت ارتباطات در شورای عالی فضای مجازی است، اما هدف راه‌اندزای یک پیام‌رسان دولتی نیست.

امیرحسین دوایی امروز در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران اظهار داشت: ایجاد پیام‌رسان ایرانی در دستور کار جدی وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی است.

معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات تأکید کرد: هدف از راه‌اندازی یک پیام‌رسان ایرانی ساخت شبکه دولتی نیست، بلکه هدف تدوین قوانینی است که با حفظ حریم شخصی کاربران ایرانی و اطمینان‌بخشی بابت محرمانگی اطلاعات کاربران، از مزیت رقابتی نسبت به نمونه‌های خارجی برخوردار باشد.

دوایی همچنین با اشاره به آمارهای ارتباطی در ایران گفت:‌ در حال حاضر 37 میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد و ضریب نفوذ اینترنت 47 درصد است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات ادامه داد: تعداد مشترکان اینترنت پر سرعت در ایران 27.9 میلیون نفر است که از این تعداد 19 میلیون مشترک سیار و 8.8 میلیون مشترک اینترنت ثابت هستند.

وی افزود:‌ همچنین تعداد مشترکان موبایل در کشور 76 میلیون نفر است.

دوایی از ایجاد کریدور علم و فناوری در منطقه پیام مهرشهر کرج خبر داد و گفت: این کریدور شامل پارک اینترنت اشیاء و شهر ICT است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت موضوع اینترنت اشیاء در روندهای آینده گفت: تلاش امروز یک سعی و خطا برای ورود به موضوع اینترنت اشیاء است که بدون دخالت دولت به صورت خود به خود انجام نمی‌شود.

دوایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون 3500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط دولت انجام شده که در همین زمان بخش خصوصی نیز 6500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و در برنامه ششم به 60 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

وی با اشاره به موضوع همایش گفت:‌زیرساخت، تجهیزات، نرم‌افزار، محتوا و کاربردهای ICT می‌تواند مهمترین محورهای سرمایه‌گذاری در حوزه ICT ایران باشد.

منبع: فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد