مراکز عرضه و فروش اسباب‌بازی صاحب سایت می‌شوند

به گزارش فناوری فرهنگی، ثبت نام الکترونیکی مراکز عرضه و فروش اسباب‌بازی صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

نخستین جشنواره ونمایشگاه ملی اسباب‌بازی صبح امروز آغاز به کار کرد. در افتتاحیه این جشنواره ثبت نام الکترونیکی مراکز عرضه و فروش اسباب بازی در سطح کشور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور جلیل فعال‌خواه مجری پروژه‌، محمدحسین فرجو دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دکمه‌چی نماینده خرازی‌ها رونمایی شد.

در این مراسم محمدحسین فرجو دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به تصمیم شورای نظارت بر اسباب‌بازی مبنی بر شناسنامه‌دار کردن تمام اسباب‌بازی‌های داخلی و الزام دریافت مجوز تولید اسباب‌بازی گفت: روی هولوگرام شماره‌ای قرار داده شده که منطق بر گواهی ثبت اسباب‌بازی است و اگر آن شماره را به شماره شورای نظارت بر اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شماره 3000710 ارسال کنند، می‌توانند از تاریخ تولید اسباب‌بازی، نام آن و تولید کننده اسباب‌بازی آگاهی یابند.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم معرفی این هولوگرام را در سطح کشور انجام بدهیم. در پایان برچسب کد هفت رقمی قرار دارد که شماره سریال آن محسوب می‌شود و باید بازرسان مختلف نسبت به این هولوگرام آگاهی داشته باشند. همچنین مغازه‌دار باید بر اساس آن ثبت نام الکترونیکی خود را در سامانه ثبت‌نام مراکز فروش و عرضه اسباب‌بازی انجام دهد.

فرجو افزود: نظارت فرهنگی بر اسباب‌بازی در تهران با موفقیت انجام می‌شود اما این مسئله در شهرستان‌ها نیست و گاهی زیر مجموعه‌ اتحادیه‌های دیگری هستند و اطلاعات کاملی از واحدهای صنفی اسباب‌بازی نداریم. این سامانه ثبت نام در راستای جمع‌آوری اطلاعات است و هر کمکی که از ما برمی‌آید، انجام خواهیم داد. حتی واحدهای صنفی که تحت پوشش هیچ اتحادیه‌ای نیستند. مغازه‌داران برچسب را می‌توانند در تهران از طریق اتحادیه خرازان و در شهرستان‌ها از اصناف دریافت کنند.

وی با اشاره به نبود بانک اطلاعاتی از فروشگاه‌های اسباب‌فروشی، بیان کرد: برخی فیلدها در سامانه ثبت نام الکترونیکی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بعد از وارد کردن نام شهر یا استانمان، یک کد هفت رقمی و در پایان یک کد 15 رقمی به آنها داده خواهد شد. ما می‌توانیم به این طریق خروجی از اطلاعات داشته باشیم.

در ادامه مراسم جلیل فعال‌دار مجری طرح ثبت نام الکترونیکی مراکز عرضه و فروش اسباب‌بازی در سطح کشور  اظهار داشت: بعد از انجام مراحل طراحی و پیاده‌سازی سامانه و مذاکرات چندین باره‌ با شورای نظارت بر اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سامانه‌ای طراحی شد که می‌توان اطلاعات فروشگاه اسباب‌بازی به راحتی در آن ثبت کرد.

وی ادامه داد: این سایت طوری طراحی شده است که کمترین زمان برای این کار ثبت شود و کاربری آن راحت و بدون خطا باشد و در نهایت به صورت بانک اطلاعاتی دربیاید که بعدها می‌تواند مصرف خاص خود را داشته باشد.

مجری طرح ثبت نام الکترونیکی مراکز عرضه و فروش اسباب‌بازی در سطح کشور افزود: وب سایت ثبت نام الکترونیکی مراکز عرضه و فروش اسباب‌بازی در سطح کشور با آخرین اطلاعات و دانش الکترونیکی طراحی شده است تا راحتی کاربران در استفاده از آن بیشتر شود.

در پایان مراسم نیز به طور نمادین یک فروشگاه الکترونیکی در سامانه ثبت نام شد.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد