دشمن بداند ‌جمهوری اسلامی “زمین‌خوردنی” نیست

به گزارش فناوری فرهنگی،رئیس سازمان صدا و سیما گفت: دشمن بداند که جمهوری اسلامی زمین خوردنی نیست.

عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما صبح امروز در همایش رسانه در افق سند چشم‌انداز اظهار داشت: جهاد اقتصادی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند، قطعه‌ای از پازل مهمی است که به صورت کلان کشور را در بر گرفته.

وی افزود: سال‌هاست که رهبری تلاش می‌کنند مسائل کلان کشور را تقویت کنند‌ و ایشان از پرداختن‌ به مسائل حاشیه‌ای هم پرهیز می‌کنند که جا دارد از این نگاه ایشان قدردانی کنیم.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه 6 سال از سند چشم‌انداز می‌گذرد، ادامه داد: تلنگ رهبری به مسئولان این است که به سند بالا دستی 20 ساله توجه کنند.

ضرغامی گفت: پیگیری رهبری در مورد تحقق سند چشم‌‌انداز فرصتی برای مسئولان و برنامه‌ریزان است تا بتوانند بهتر کار خود را انجام دهند.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار داشت: دشمنان به خیال خود می‌خواهند جایگاه مرجعیت رهبری را زیر سؤال ببرند‌ اما نمی‌دانند این جایگاه سر جای خود قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال در سازمان صدا و سیما در مورد جهاد اقتصادی در خصوص راهبردهای رسانه‌ای برای تحقق جهاد اقتصادی اقداماتی انجام دادیم که پرداختن به نقش رسانه ملی و نقش تبیینی و جهت‌دهی و اطلاع رسانی رسانه ملی در این زمینه از جمله آن است.

وی به اهمیت موضوع ظرفیت شناسی برای تحقق اهداف کشور اشاره کرد و گفت: اگر بهره‌وری را به عنوان یکی از اهداف برای تحقق چشم‌انداز در نظر بگیریم، تجربه من می‌گوید اولین قدم در این راه آشنایی با ظرفیت‌ها است.

ضرغامی افزود: رهبر انقلاب در ابتدای سال که دولتمردان هم سفارش کردند که ظرفیت‌های خود را بشناسند. امروز حتی برخی دستگاه‌ها ظرفیت‌های داخلی خود را هم نمی‌شناسند.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار داشت: ما در صدا و سیما زمانی که مشکل بودجه پیدا می‌کنیم، تازه پی می‌بریم که چه ظرفیت مغفولی داریم‌ چرا‌که در هنگام کمبود بوده ما مجبور از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

ضرغامی گفت: در ایام جنگ وقتی قرار شد که ما خودمان راکت 107 میلی‌متری در داخل کشور بسازیم، این کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: تولید راکت 107 میلی‌تری در کشور به صورت انبوه انجام شد و قرار شد در همه جای کشور قطعات آن را تهیه کنند‌‌ اما ابعاد ساخت آن بسیار پیچیده بود.

ضرغامی افزود: وقتی ما خواستیم این قطعات تست کنیم، فهمیدیم که مشکل در پیچ است لذا از این پیچ‌ها را از آلمان خریداری کردیم ولی باز هم با مشکل مواجه شدیم. دوباره یک تیم از مهندسان کل کشور را گشتند و بعد از چند وقت اعلام کردند که مرکزی در تبریز با عنوان مرکز صنایع سنگین وجود دارد که می‌توانیم از آن استفاده کنیم و در نهایت در این زمینه به نتیجه رسیدیم و این یک مثال روشن و یک مسئله است که یک گره کور با یک جستجو در کشور حل شد.

ضرغامی اظهار داشت: ما در صدا و سیما و در سایر دستگاه‌ها می‌توانیم با اعتبارات کمتر کار خود را پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که باید اطلاع رسانی را نظام‌مند کنیم و امید بخشی داشته باشیم که این مسئله وظیفه رسانه‌هاست.

ضرغامی با بیان اینکه رهبری در 4 محور امید بخشی، آگاهی، دین و اخلاق تاکید دارند، افزود: هر کسی که هر تریبونی دارد، باید امید بخشی انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید به مردم امید دهند که کشور در ریل خودش است، اظهار داشت: البته ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد ولی به هر حال کشور در مسیر سیاست‌های کلان حرکت می‌کند.

ضرغامی با ذکر این مسئله که فضای امید در رسانه‌ها نیست، گفت: نگاه به مسائل کشور باید نگاه منشوری باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار داشت: بیداری در آمریکا‌ که امروز به وجود آمده، کاملا واقعی است و آن را به وضوح می‌بینیم.

وی گفت: آمریکایی‌ها در دوران فتنه یک تصویر از برخورد یک نیروی نظامی با یک نفر به دست آوردند و همواره به آن می‌پردازند. امروز می‌بینیم در یوتیوپ و سایر سایت‌ها از این تصاویر که در آمریکا اتفاق افتاده، ‌پر شده است. ‌

ضرغامی اظهار داشت: نباید یکسره مردم را ناامید کرد و باید فضای امید را در کشور گسترش داد.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: امروز با وجود تمام تحریم‌ها کشور در حال اداره شدن است و دشمن هم باید بداند که جمهوری اسلامی زمین خوردنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم یک بسته سالم و مطمئن در کشور برای همه بخش‌ها ایجاد کنیم، خیلی از مشکلات حل می‌شود و از نظر من دبیر‌خانه مجمع تشخیص چنین جایگاهی دارد.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند ‌خودی کسی است که دلش برای کشور می‌سوزد، افزود: جریان‌های انحرافی 8 سال که کار کردند، تقسیم‌بندی‌‌ای را در مورد خودی و غیرخودی انجام دادند که اشتباه بود و تعبیر درست از خودی و غیر‌خودی همانی است که رهبری فرموده‌اند.

منبع: فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد