امیدواریم برند «جناب‌خان» زنده بماند/ محصول یک کار تیمی..

به گزارش فناوری فرهنگی،رامبد جوان در مراسم رونمایی از محصولات برند جناب‌خان گفت: امیدوارم بتوانیم جناب‌خان را که حاصل یک کار تیمی است، به عنوان برند زنده نگه داریم.

 در مراسم رونمایی از محصولات نوشت‌افزار و تبلیغاتی با برند «جناب‌خان»، رامبد جوان ضمن اشاره به اینکه ایرانی‌ها اصولا بلد نیستند چگونه یک محصول را به برند تبدیل و از آن نگهداری کنند، گفت: ما اصولا در ایران نمی‌دانیم یا نمی‌خواهیم یک برند را زنده کنیم و زنده نگه داریم. برای مثال ما یک پیکان داشتیم که در ذهن مردم ایران ثبت شده بود، اما نتوانستیم آن برند را نگه داریم و به راحتی حذفش کردیم.

جوان ادامه داد: «جناب‌خان» یک برند است، برندی که امیدواریم زنده بماند و ثبت شود؛ چرا که محصول یک کار گروهی و یک تلاش دسته‌جمعی است. ما در مجموعه خندوانه می‌کوشیم تا یک فرهنگ اجتماعی را جا بیندازیم و در کنار هم بودن را به مردم یاد دهیم. کوشش ما این است که غُر نزنیم و برای داشتن یک حس و حال خوب، تلاش کنیم.

وی، واکنش افراد مختلف در قبال یک موفقیت را به سه دسته تقسیم کرد و افزود: وقتی که یک گروه موفق می‌شوند، واکنش افراد مختلف به سه دسته تقسیم می‌شود. آدم‌هایی هستند که حمایت می‌کنند و تلاش تو را ارج می‌نهند، آدم‌های دیگری هستند که شروع می‌کنند به کوبیدن تو و دسته سوم افرادی هستند که می‌خواهند بگویند ما پیش از تو چنین کاری را انجام داده و این کاراکتر را خلق کرده بودیم.

بحرانی: مریم سعادت مشوق و معلم من بود

پس از او، محمد بحرانی ضمن تقدیر و تشکر از مریم سعادت به عنوان نخستین معلم خود در حوزه تئاتر عروسکی گفت: در جمع ما مریم سعادت حضور دارد. او معلم من و مشوق من در ورود به تئاتر و کار عروسکی بود. پس من دستش را به عنوان معلم می‌بوسم.

وی با اشاره به اینکه جناب‌خان خالق ندارد، گفت: جناب‌خان خالقان دارد و محصول یک کار تیمی است. من موفقیت خود را در خلق شخصیت جناب‌خان وامدار جنوبی‌های جنگ‌زده‌ای هستم که در شهر من شیراز زندگی می‌کردند و هم‌محله‌ای‌های من بودند. همه بغض‌ها و رنج‌ها حتی خنده‌ها و رقص‌های این شخصیت وامدار مردم جنوب است و من از همه مسئولان و خبرنگارانی که در این جمع حضور دارند می‌خواهم تا صدای مردم آبادان و خرمشهر را به گوش کسانی که کاری از دستشان برمی‌آید برسانند. وضع زندگی و حتی هوایی که این مردم در آن نفس می‌کشند، بغرنج است.

بحرانی بازی کردن با عروسک را کار بسیار دشواری دانست و گفت: از دیدگاه من ایرج طهماسب بهترین کسی است که با عروسک بازی می‌کند. پس از او، رامبد جوان توانایی عجیب و غریبی در بازی با عروسک دارد. بی‌گمان اگر رامبد جوان نبود، خلق شخصیت جناب‌خان غیرممکن می‌نمود.

وی همچنین از عروسک‌ساز، عروسک‌گردان‌ها و همچنین شاعر شعرهای جناب‌خان در این برنامه قدردانی کرد.

پژمانفر: امیدواریم شاهد رونق برند «جناب‌خان» باشیم

پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز یکی دیگر از حاضران و سخنرانان این مراسم بود. او با اشاره به اینکه در فرهنگ ما سوغات رسم جا افتاده‌ای است، بیان کرد: روزگاری مردم به هر شهر و دیاری که می‌رفتند سوغاتی برای دوستان و خویشانشان به ارمغان می‌آوردند. این سوغات یادگار فرهنگ آن منطقه بود. امروز متاسفانه چنین سوغاتی معنا و مفهوم ندارد و حتی در شهر خود من مشهد، گردش مالی بسیاری از آنِ محصولات و سوغاتی‌های چینی می‌شود، یعنی آن چیز که به فرهنگ ما تعلق ندارد.

نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین بیان کرد: امسال دختران مشهدی با کمک شهرداری مشهد آهوهای کوچکی درست کرده بودند و این آهوها را به ایستگاه راه‌آهن، پایانه اتوبوسرانی و همچنین فرودگاه برده و به هم‌سن و سالان خود هدیه می‌دادند. از دیدگاه من این کار بسیار ارزشمند و نمادی از شهر مشهد به عنوان شهر ضامن آهو بود. امیدوارم حرکت‌های این چنین در سایر شهرها نیز انجام پذیرد، همچنان که امیدوارم برندی چون برند جناب‌خان که ایرانی است، تولید شود و رونق پیدا کند.

محمد صراف مدیرعامل موسسه آیینه جادو نیز به ارائه گزارشی از تولید محصولات با برند جناب‌خان پرداخت و گفت: ما به تولید نوشت‌افزار، لباس، عروسک و بازی رایانه‌ای با برند جناب‌خان پرداخته‌ایم. در حوزه عروسک هزار شغل ایجاد کرده و کارگاه‌هایی را که به خاطر تحریم اقتصادی غیرفعال شده بودند، فعال کرده‌ایم. همچنین وکیل مجموعه جناب‌خان تلاش موثری در زمینه جمع‌آوری اقلام و عروسک‌های قاچاق داشته است. امیدواریم که برند جناب‌خان بتواند سهم عمده‌ای در استفاده کودکان از محصولات ایرانی داشته باشد.

هنرمندانی چون مریم سعادت، لاله اسکندری، حبیب رضایی، لیندا کیانی و… در مراسم رونمایی از محصولات برند جناب‌خان حضور داشتند. همچنین تهیه‌کننده سریال «شهرزاد» مبلغ ۵۰ میلیون تومان از این محصولات را خریداری کرد تا در اختیار کودکان بی‌سرپرست بگذارد.

منبع: کالتک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد