فیسبوک در حال توسعه پلتفرمی گیمینگ برای رقابت با استیم است

به گزارش فناوری فرهنگی، کمپانی شبکه اجتماعی فیسبوک به تازگی اعلام کرده که در همکاری با کمپانی گیمینگ شهیر Unity، سازنده موتوری با همین نام، در حال توسعه تجربه ای درگیرکننده و انحصاری برای گیمرها است که به نظر می رسد برای رقابت استیم ساخته شود.

همانطور که احتمالاً می دانید، فیسبوک چندان با حوزه بازی های ویدیویی غریبه نیست و پیش از این تلاش زیادی برای ورود به این حوزه کرده است. با این حال به گزارش وب سایت TechCrunch، نرخ درآمد فیسبوک با وجود افزایش تعداد گیمرهای شبکه اجتماعی آن از 450 میلیون نفر در سال پیش به 650 میلیون نفر، در حال کاهش است. اما در مجموع، گیمینگ حوزه ای پر درآمد برای فیسبوک به شمار می رود و این کمپانی از سال 2010، نزدیک به 8 میلیارد دلار به توسعه دهندگان بازی های ویدیویی پرداخته است.

پلتفرم جدید فیسبوک برای دسکتاپ، نخستین بار در ماه مه میلادی و با نام Facebook Games Arcade معرفی شد اما حالا از آن با نام «پلتفرم گیمینگ پی سی جدید فیسبوک» یاد می شود.

اگرچه فیسبوک هنوز برای ارائه جزییات دقیق تر آماده نیست، برخی سخنگویان این شبکه اجتماعی و نیز Unity، اطلاعاتی درباره آن منتشر کرده اند. اولین نکته درباره پلتفرم فیسبوک، عدم وجود نیوز فید و دیگر قابلیت های شبکه اجتماعی مورد بحث در آن است. مضاف بر این می توان منتظر پشتیبانی از بازی های کژوال رایج فیسبوک و نیز بازی های «درگیرکننده تر» که روی استیم و کنسول های خانگی عرضه می شوند بود.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری درباره پلتفرم تازه فیسبوک در دست نیست اما گفته می شود که کمپانی مذکور برخی از توسعه دهندگان را به آزمایش فاز آلفای نرم افزار خود دعوت کرده. فراموش نکنیم که فیسبوک کمپانی مادر آکیلس و سازنده بسیاری از هدست های واقعیت مجازی فعلی به شمار می رود و اگر قادر به ارائه پلتفرمی چالش برانگیز برای استیم باشد، سود کلانی از فروش عناوین واقعیت مجازی عایدش خواهد شد.

منبع: کالتک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد