استراتژی ورود به بازارهای بین‌المللی (تدوین Export Plan)

شروع:
دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸ ۰۹:۰۰
پایان:
دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸ ۱۷:۰۰
مکان: تهران

اکثر شرکت‌ها اگر با بازارهای داخلی به حد کافی بزرگ مواجه باشند، ترجیح می‌دهند در همین بازارها به فعالیت خود ادامه دهند. در این صورت مدیران هیچ نیازی به یادگیری زبان خارجی، قانون و مقررات کشورهای دیگر ، ارزهای فرار، مواجه شدن با بی‌ثباتی‌های سیاسی و قانونی نخواهند داشت. آنها همچنین مجبور نخواهند بود محصولات تولیدی خود را بنابر نیازها و انتظارات مشتریان مختلف تغییر دهند. در چنین شرایطی انجام کار، راحت‌تر و ایمن‌تر خواهد بود.

چندین عامل یک شرکت را به حیطه بین‌المللی می‌کشاند. این عوامل عبارتند از:

  • شرکت های جهانی که کالاهای بهتر یا ارزانتری تولید می‌کنند ،می‌توانند به بازار داخلیِ شرکت یورش آورند. شرکت می‌تواند برای درگیر کردن منابع این مهاجمان در صدد حمله علیه این شرکت‌ها در کشورهایشان بر آید.
  • شاید شرکت به این نتیجه برسد که فعالیت در کشورهای خارجی سودآورتر از بازارهای داخلی است.
  • شرکت ممکن است برای دستیابی به صرفه جوئی‌های حاصله از مقیاس تولید به مشتریان بیشتری نیاز داشته باشد.
  • شرکت بخواهد وابستگی خود به یک بازار و نیز مخاطرات مربوط به این وابستگی را از میان بردارد.
  • مشتریان شرکت ممکن است به کشورهای دیگر رفته و شرکت ناچار به خدمات بین‌المللی شود.

به منظور ورود به بازارهای بین‌المللی، شرکت باید اهداف و سیاست‌های خود را مشخص کند. شرکت باید مشخص نماید چه نسبتی از فروش کل را به بازارهای خارجی تخصیص می‌دهد؟ آیا در ابتدا به صورت محدود وارد بازار خارجی می‌شود؟ آیا در ابتدا فقط چند کشور را هدف قرار می‌دهد یا همزمان کالای خود را به کشورهای زیادی صادر خواهد کرد؟

 

استراتژی‌های ورود به بازارهای بین‌المللی | Export Plan | اپوایزر | مرکز تخصصی آموزش و مشاوره کسب‌وکار

کد تخفیف

این کارگاه، یکی از بخش‌های یک کارگاه جامع‌تر با عنوان «بسته جامع آموزشی صادرکننده‌ی برتر» می‌باشد. در صورتی که تمایل دارید در تمامی کارگاه‌ها ثبت‌نام نمایید، برای دریافت کدهای تخفیف اعلام شده، با مسئول آموزش «مرکز تخصصی آموزش و مشاوره اپوایزر» با شماره تلفن 09103140086 تماس بگیرید. لازم به ذکر است که به جهت جلوگیری از کاهش بازدهی کارگاه‌های آموزشی، ظرفیت ثبت‌نام در این بسته آموزشی، تنها ۲۰ نفر می‌باشد.

 

همچنین اگر قصد شرکت در تک دوره را دارید، خبر خوب اینکه کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، ۷۰ درصد از مبلغ حضور نیروهای فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را در دوره‌های آموزشی صادراتی، تا سقف ۲ میلیون تومان در سال مورد حمایت قرار می‌دهد. جهت دریافت کد تخفیف همین دوره، با شماره 09103140086 تماس حاصل فرمایید.

 

بهینه‌ترین حالت ممکن برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، این است که بسته آموزشی مرداد ماه را با تخفیف یک میلیون تومانی ثبت‌نام کنند و باقی دوره‌ها را به صورت جداگانه با کد تخفیف ۷۰ درصدی ، اقدام به ثبت‌نام فرمایند.

 

بسته جامع آموزشی صادرکننده‌ی برتر

(برای مشاهده اطلاعات این بسته آموزشی، روی تصویر بالا کلیک کنید …)

 

سرفصل‌های دوره

  • شیوه مناسب انتخاب محصول برای صادرات
  • تهیه چشم انداز صادراتی
  • روش بررسی محیط کسب و کار در صادرات
  • هدف گذاری در صادرات
  • روش و پارامترهای انتخاب بازارهای هدف در صادرات
  • رویکردهای اولویت بندی بازار هدف
  • روش های ورود به بازار هدف

مدرس

دکتر محمود استقلال

دکتر محمود استقلال

مشاور ارشد صادرات تاق بازرگانی ایران

رئیس کمیسیون صادرات انجمن صنایع لوازم خانگی ایران
عضو هیأت علمی و مدرس سازمان مدیریت صنعتی ایران
مشاور برندسازی بین‌الملل در سازمان توسعه تجارت ایران
برگزاری دوره تجارت بین الملل و بازاریابی پیشرفته (DBA) و اصول بازاریابی و برندسازی (MBA) دانشگاه تهران

برگزارکنندگان

اپوایزر

اپوایزر

مرکز تخصصی آموزش و مشاوره کسب‌وکار

حامیان

کریدور خدمات فناوری

کریدور خدمات فناوری

کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری

کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد