به گزارش فناوری فرهنگی، در رویازی بستری فراهم شده تا تولیدکنندگان انیمیشن، ایده و طرح انیمیشنی خود را در بهترین و امنترین فضا به خریداران و سرمایهگذاران ارائه کنند؛ خریداران و سرمایهگذاران حوزه انیمیشن، هم در این فضا از میان بهترین ایدهها وطرحهای تولیدکنندگان، طرح مورد نظر خود را انتخاب و در چارچوبی شفاف و با قواعدی روشن در مسیر سرمایهگذاری یا خرید محصول مورد نظرشان گام برمیدارند
سفارشدهندگان محصولات انیمیشن هم این فرصت را دارند که در یک پنل اختصاصی با حضور بهترین تولیدکنندگان و خریداران انیمیشن، برنامهها و سفارشهای خود را مطرح کنند. دوره اول رویازی اسفندماه سال گذشته با حضور فعالان و علاقه مندان صنعت انیمیشن در تهران برگزار شد.
به گزارش دبیرخانه رویازی در جلسه نهایی شورای برگزاری دومین دوره رویداد رویازی اعلام شد که علاقهمندان به حضور تا ۳۱ شهریورفرصت دارند که از طریق سایت royazi.com در این رویداد ثبت نام کنند.
احسان کاوه، مدیر مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری و یکی از اعضای شورای موسس این رویداد، درخصوص برگزاری دوره اول رویازی و بازخوردهایی که از آن گرفتهاند گفت: سال گذشته بیش از صد طرح در رویازی ثبتنام کردند، مراحل مختلف را طی کردند. . حتی کسانی که نتوانستند به مرحله آخر برسند و کارشان را در پیچینگ ارائه کنند، از دورههای آموزشی و کارگاهها استفاده کردند و باتوجه به بازخوردی که گرفتیم، از برگزاری دورهها راضی بودند. امسال سعی ما این است که هم محتوا و هم کمیت آموزشهایمان را افزایش دهیم تا بتوانیم در فرهنگسازی و زیرساختهایی که برای این فضا و این نوع گفتگو کردن نیاز هست، موفق باشیم.
سیدامیر آقایی دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز عنوان کرد: از آنجایی که رویداد رویازی، اتفاقی مدرن در صنعت انیمیشن است، شاید نیازمند سالها پشتیبانی است تا جایگاه اصلی خود را در عرصه صنعت و اقتصاد انیمیشن پیدا کند. به همین دلیل در برگزاری دوره دوم رویداد رویازی روال ویژهای در حوزه آموزش، منتورینگ و مربیگری تیمهایی که کسب و کارهای مبتنی بر انیمیشن را به وجود میآورند، فراهم شده که سطح آگاهیها و دانش فنی تیمها را در حوزه اقتصاد انیمیشن ارتقا دهیم.
امیر سحرخیز، رئیس هیئت مدیره صنف انیمیشن هم از زاویه نگاه صنف، یکی از برگزارکنندگان رویازی۲ به معرفی ویژگیهای رویازی پرداخت و افزود: از ابتدای تشکیل انجمن صنفی انیمیشن، از اهداف کلانی که در صنف به دنبال آن بودیم، ایجاد شفافیت در فضای انیمیشن و گسترش بازار انیمیشن و پیدا کردن بازارهای جدید بود. رویازی یکی از معدود رویدادهایی است که این اهداف را در دل خود دارد و در کنار این اتفاقات مهم، با برگزاری دورههای آموزشی و منتورشیپ، به شرکتکنندگانش میآموزد که چطور یک ایده را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنند.
ثبتنام رویازی تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و برای همه افراد و تیمهایی که تا پایان مرداد ماه در این رویداد ثبتنام کنند تخفیف ۴۰ درصدی درنظر گرفته شده است. همچنین شرکتکنندگان نهایی دوره اول رویداد رویازی از ۶۰ درصد تخفیف، اعضای انجمن صنفی انیمیشن ۵۰ درصد و شرکتهای دانشبنیان و خلاق علاقهمند به حضور در رویداد رویازی۲ از ۴۰ درصد تخفیف اختصاصی جهت ثبتنام برخوردار هستند.