به گزارش فناوری فرهنگی،یونان حضور فعال و در حال توسعهای در زمینههای تبلیغات، معماری و هنر، طراحی، چاپ و نشر و سرگرمی دارد.
یونان نمونه روشنی از مقاومت بخشهای فرهنگی و خلاق در برابر بحران بدهی و رکود اقتصادی بزرگ است. یونان شاید یک صنعت قوی تولیدی نداشته باشد ولی یک کشور غنی از نظر تاریخی و فرهنگی است.
اپرای ملی یونان، به عنوان مثال، از طریق اجرای خیابانی و تامین مالی مطمئن از سوی دولت به یک پروفایل قابل دسترس تبدیل شده است. سینمای یونان نیز به یک برند جهانی تبدیل شده آن هم به دلیل حضور فزاینده در جشنوارههای بینالمللی.
این موفقیتها نشان میدهد که یونان باید به بهره برداری از صنایع خلاق به بهترین نحو ممکن ادامه دهد. یونان حضور فعال و در حال توسعهای در زمینههای تبلیغات، معماری و هنر، طراحی، چاپ و نشر و سرگرمی دارد.
بر اساس آمارهای آنکتاد، درآمد حاصل از همه بخشهای خلاق و فرهنگی یونان در سال 2003 مجموعا به 7 میلیون یورو رسیده است. به منظور حمایت از این رشد، کمیسیون اروپا برنامه اروپای خلاق 2014 تا 2020 را راهاندازی کرده تا در تامین مالی فعالیتهای بخشهای خلاق و فرهنگی مشارکت داشته باشد.
منبع: اقتصادخلاق