به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از تلگراف، بایکوت تبلیغات فیس بوک از سوی شرکتها احتمالاً ۷۶ میلیون دلار به این شبکه اجتماعی خسارت وارد کند.
این در حالی است که بسیاری از شرکتهای بزرگ نیز تصمیم به بایکوت فیس بوک گرفتهاند تا اعتراض خود نسبت به قوانین ضعیف آن علیه نفرت پراکنی را نشان دهند.
کوکاکولا، هوندا، شکلات هرشی و آنلیور همگی اعلام کردهاند تبلیغات خود در فیس بوک را متوقف میکنند یا از بودجه تبلیغاتی مربوط به آمریکا در فیس بوک و اینستاگرام کاهش دهند.
طبق تحلیلهای شرکت «پثماتیکز» (Pathmatics) با توجه به گستره وسیع بایکوت شرکتها، فیس بوک در سال جاری با میلیونها دلار خسارت روبرو میشود. همچنین اگر فیس بوک تبلیغات شرکت «پروکتر و گمبل» را نیز به دلیل بایکوت از دست بدهد، خسارت آن به ۲۵۵ میلیون دلار نیز میرسد. این شرکت بزرگترین مشتری تبلیغاتی فیس بوک است.
در همین راستا کارشناسان تخمین میزنند حدود ۵۶ میلیارد دلار از ارزش این شبکه اجتماعی کاسته شود.
این روند سبب شده تا فیس بوک اعلام کند گروه وسیعتری از محتوای نفرت پراکنانه را در تبلیغات خود ممنوع میکند.
در همین راستا مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی این شرکت اعلام کرده فیس بوک برچسبهایی به پستهای خبرسازی میافزاید که قوانین پلتفرم را افزایش میدهد.
منبع:مهر