به گزارش فناوری فرهنگی، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جلسه کمیته راهبری جهت تدوین برنامههای راهبردی ستاد برای توسعه صنعت اسباب بازی کشور برگزار گردید.
به منظور بحث و تبادلنظر در خصوص نتایج مطالعات انجام شده، در جلسه ای با حضور موثر منتخبی از تولیدکنندگان اسباب بازی، فعالان صنعت و کارشناسان اسباب بازی کشور برگزار گردید که در این جلسه عناوین ذیل مورد بحث قرار گرفت:
- معرفی کلی ساختار، فعالیت ها و انواع حمایت های تسهیلات ستاد
- ارائه مسائل اصلی حوزه صنعت اسباب بازی کشور در حوزه های ایده، طراحی، تولید، توزیع و ترویج
- مهمترین هدف ستاد فناوری های نرم و هویت ساز در حوزه اسباب بازی ارتقای زنجیره است.
- اظهارنظرهای کلی تولیدکنندگان اسباب بازی و فعالین این صنعت در رابطه با مشکلات، موانع پیش روی خود و نیز پیشنهادات مهم در همین حوزه من جمله:
- نبود تمرکز و توجه به حوزه صنف اسباب بازی سازان
- پرداختن ستاد به حوزه gamification به دلیل اهمیت ان و داشتن سنخیت با حوزه فناوری
- جای خالی مهندسی نیاز و مهندسی طراحی صنعتی در قسمت توزیع و تولید
- مهمترین وظیفه دولت در زمینه صنعت اسباب بازی بایستی بستر سازی و ایجاد زیرساخت باشد
- عدم توسعه صنعت اسباب بازی با نگاه از بالا به پایین
- ارتباط موثر و اثرگذاری بر روی معلمان و دانش آموزان برای ترویج بحث اسباب بازی
- در نظر گرفتن پارامترهای تشویقی و حمایتی از تولیدکنندگانی که در زمینه اسباب بازی فعالیت می کنند