به گزارش فناوری فرهنگی،علاوه بر این جالب است بدانید که بر اساس همین تحقیق، ۵۹ درصد از خریدهای درون برنامه ای در همان روز نخست نصب اپلیکیشن های بازی توسط کاربران انجام می گیرد، در نتیجه اولین روز استفاده حدود ۵۵.۵ درصد از تمام رقم فروش هر بازی را تشکیل می دهد و از این نظر، از اهمیت بالایی برخوردار است.
تحقیق مورد بحث همچنین اشاره دارد که ۵۶ درصد از چنین کاربرانی، در طول ۲ هفته پس از نصب نیز یک خرید دیگر درون برنامه ای انجام خواهند داد، اما در نهایت این خرید های روز نخست است که میزان موفقیت و درآمد هر اپلیکیشن بازی رایگان را مشخص خواهد کرد.
علاوه بر این لازم است بدانید که بر اساس نتایج این تحقیق، احتمال انجام خریدهای درون برنامه ای در روز دوم به ۱۴ و روز سوم به تنها ۴.۵ درصد می رسد و این ۳ روز در مجموع ۷۰ درصد از تمام درآمد هر بازی را تشکیل خواهند داد.
به عبارت دیگر می توان گفت بازی های رایگان درآمدی از اکثر قریب به اتفاق کاربران کسب نمی کنند، اما ۱.۹ درصد باقی مانده به طور متوسط با انجام ۱.۸ خرید در هر ماه، به طور میانگین ۲۴.۶۶ دلار در هر ماه برای سازندگان بازی درآمدزایی خواهند کرد.
منبع: دیجیاتو