کوتاه از جهان
وی افزود: برخلاف بسیاری از رسانه هایی که به خاطر مسائل مالی، حضورشان که در کشورهای مختلف کم رنگ کرده اند، این خبرگزاری فرانسه، شبکه خود را در بسیاری از این کشورها حفظ کرده و به همین خاطر امروز می تواند به اعتبار خود ببالد اگرچه این باعث نمی شود که با مشکلات و مسائل مالی بیشتر مواجه نشود.
رئیس دفتر خبرگزاری فرانسه در تهران در ادامه با اشاره به ورود AFP به حوزه تولید فیلم و ویدئو از دو سال پیش گفت: این فعالیت ها اکنون ۱۰ برابر شده و خبرگزاری فرانسه روزانه ۲۰۰ فیلم و ویدئو را تولید و منتشر می کند. خبرگزاری فرانسه همچنین سرویس جدیدی به نام EDIPLOMACY راه اندازی کرده که هدف از آن کوشش توئیتر مقامات سیاسی و اقتصادی برجسته در کشورهای مختلف جهان است در حال توئیتر ۴ هزار نفر از این شخصیت ها در سرویس یاد شده پوشش داده می شود.
وی هدف از تاسیس سرویس EDIPLOMACY را مقابله با رسانه های دیجیتالی عنوان کرد و گفت: رسانه های نوشتاری امروزه با بحرانی عمیق روبرو هستند و خبرگزاری های مهم دنیا مجبورند سالانه در کنگره بین المللی موبایل در بارسلون که بزرگترین بازار سالیانه این وسیله ارتباطی در جهان است، مشارکت جدی داشته باشند.
تهیه کننده: حامدی