به گزارش فناوری فرهنگی،کارگاه کاربرد اسباببازی و سرگرمی در نظام آموزشی نوین(STEAM) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.
به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این کارگاه که ویژه مربیان و مدیران آموزش و پرورش است، تلاش میشود با معرفی کاربردهای اسباببازی در نظام آموزش رسمی کشور و بررسی تجارب کشورهای توسعه یافته در این حوزه، اسباببازی که نقش محوری در آموزش کاربردی و سیستم مبتنی بر یادگیری دارد، وارد مدارس کشور شود و آموزشهای مهارتی و انگیزه برای یادگیری افزایش یابد.
تاثیر آموزشهای مهارتی بر کارآفرینی و آینده شغلی، تغییر نگرش از سیستم مبتنی بر آموزش به سیستم مبتنی بر یادگیری، معرفی و تشریح عملکرد شیوه آموزشی STEAM، معرفی عملکرد کشورهای توسعه یافته در بهرهگیری از اسباببازیهای آموزشی، معرفی بهترین اسباببازیهای آموزشی دنیا، معرفی طرح درسهای بومی منطبق با نظام آموزش رسمی و کتابهای درسی، برگزاری دموی کارگاه آموزشی مهارتی اسباببازی ربات باز و هیدرولیک به مدت ۳۰ دقیقه و معرفی مرکز آموزش نوآوری و خلاقیت شهر، از جمله اهداف و موضوعهای ارایه شده در این کارگاهها به شمار میرود.
کارگاه کاربرد اسباببازی و سرگرمی در نظام آموزشی نوین از سوی شورای نظارت بر اسباببازی روز ۱۱ خرداد در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و در عین حال در روز یکشنبه ۱۶ خرداد تکرار شد.
شرکت دانش بنیان فنآوری پیشرفته کاوشگر (سرگرمی مهارتافزا) که یکی از شرکتهای دانشبنیان در حوزه فنآوریهای نرم است و تحت حمایت ستاد توسعه فنآوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری نیز قرار گرفته است، در برگزاری این کارگاهها با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشارکت دارد.
منبع: مهر