به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از انگجت، نظرسنجی که قبل از برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان بازی های ویدئویی انجام شده، نشان می دهد علیرغم شکل گیری چالش های ناشی از شیوع ویروس کرونا کمتر از ده درصد از توسعه دهندگان بازی های ویدئویی به علت این مشکل شغل خود را از دست داده یا اخراج شده اند.
در شرایطی که یک سوم پاسخ دهندگان از کم رونق شدن و نزول کسب و کار خود خبر داده اند، یک سوم دیگر از بهتر شدن صنعت توسعه بازی های ویدئویی خبر داده اند. یک سوم دیگر هم گفته اند که کرونا باعث تاخیر در عرضه بازی های ویدئویی مدنظر آنها شده است. از جمله بازی هایی که با تاخیر عرضه می شوند می توان به نسخه جدید بازی مافیا و سایبرپانک ۲۰۷۷ اشاره کرد.
قبل از شیوع ویروس کرونا تنها یک سوم توسعه دهندگان بازی های ویدئویی دورکاری می کردند. اما بعد از انتشار این ویروس تقریبا همه فعالان این صنعت به دورکاری روی آورده اند و این مساله چالش هایی را نیز به همراه داشته و از جمله ۵۰ درصد گفته اند که بهره وری آنها به همین علت کاهش یافته است. یک سوم افراد هم از کاهش خلاقیت خود و ۴۱ درصد هم از افزایش اجباری ساعات کاری خود برای جبران مشکلات ایجاد شده خبر داده اند.
منبع:فارس