به گزارش فناوری فرهنگی، از غروب دهم اردیبهشت که دادسرای فرهنگ ورسانه حکم فیلترپیام رسان تلگرام را صادر کرد، سه اپراتور ارتباطی کشور و پس از آن شرکتهای اینترنتی یکی پس از دیگری، با محدود کردن دسترسی کاربرانشان به آیپیهای این پیامرسان، حکم فیلترینگ تلگرام را اجرا کردند. اگر چه پیش از مسدود سازی این پیام رسان، با حرکت خود جوش برخی مسئولان دولتی، اولین قدمها برای کوچ از تلگرام به سمت پیام رسانهای بومی برداشته شده بود.
به گزارش روزنامه خراسان، اما آمار وارقام گویای آن است که پس از اعمال فیلترینگ میزان کار بران پیام رسانهای بومی تا حد قابل توجهی افزایش یافته است و بسیاری از کاربران ایرانی ترجیح دادند پیام رسانهای بومی را به عنوان جایگزینی برای تلگرام انتخاب کنند، چنان که وزیر ارتباطات نیز در آخرین آمار خوداز نصب ۲۲ میلیونی پیام رسانهای داخلی توسط کار بران ایرانی خبر داد.
اقدامی که هم اکنون باعث شده تا حد قابل توجهی از انحصار تلگرام کاسته شود، در مقابل فرصتی برای پیام رسانهای داخلی ایجاد شده است تا بتوانند در این عرصه عرض اندام کنند. این استقبال بدون شک فرصتی است که کاربران به پیام رسانهای بومی داده اند و چند ماه پیش رو، برای این پیام رسانها بسیار سرنوشت ساز خواهد بود و باید دید در روزهای آینده کدام یک از این پیام رسانها از آزمون وخطای کار بران عام وخاص خود، سربلند بیرون میآیند. با گذشت دوهفته از فیلتر تلگرام به سراغ پیام رسانهای شناخته شده وپرکاربرودر عین حال مورد تایید شورای عالی فضای مجازی رفتیم و آخرین آمار و اطلاعات کاربران ایرانی را در این پیام رسانها جویا شدیم.
منبع: تابناک