به گزارش فناوری فرهنگی، در این جلسه به یکی از ضعفهای کلیدی صنعت بازی کشور یعنی نبود قانون جامع برای صنعت بازی و همچنین نبود قانون کپی رایت پرداخته شد.
حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد با اشاره به این که در کشور ۲۳ میلیون گیمر داریم گفت: اکنون وقت آن است که بیشتر به بحث بازی پرداخته شود. ۲۳ میلیون نفر جمعیت کمی نیست و تمام آمار و ارقامهای مربوط به صنایع فرهنگی نشان میدهد که بازیها بیشترین رشد را دارند و از صنایعی چون فیلم و موسیقی جلو زدهاند. اگر الان به فکر بازی و مشکلات ریشهای آن نباشیم، ده سال دیگر با بحران روبهرو خواهیم شد.
وی ادامه داد: نبود قانون کپیرایت نیز باعث شده مشکلاتی برای کسانی که به صورت قانونی در کشور فعالیت میکنند بهوجود آید و بهطور کلی جلوی پیشرفت صنعت بازی در کشور را گرفته است. تنها ۶ کشور در دنیا این قانون را رعایت نمیکنند و زیبندهی ایران نیست که در بین آن ۵ کشور دیگر باشد.
حسینی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد: در دولت یازدهم چندین مرتبه پیوستن به کنوانسیون برن مطرح شده و وزارتخانه در حال تدوین و کارشناسی کامل مزایا و معایب پیوستن به این کنوانسیون است تا در هیئت دولت مطرح شود.
وی افزود: برای حل مشکلات و ضعفهای قانونی بازی در کشور را نیز میتوان در یک قانون جامع و کامل بازیهای رایانهای تهیه کرد تا پس از طی شدن مراحل مورد نیاز در مجلس شورای اسلامی ارایه، بررسی و در صورت موافقت نمایندگان تصویب شود.
برگزاری همایش مشترک مزایا و معایب قانون کپیرایت در حوزه بازیهای رایانهای نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود که قرار شد در سال جاری برگزار شود.
منبع: بنیاد ملی بازی های رایانه ای